Pienyrityksen digitaalinen markkinointi : Case: EPS-Tekniikka Oy
Samula, Nita (2016)
Samula, Nita
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121397
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122121397
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi kehittyy joka päivä isommaksi osaksi yleistä markkinointisuunnitelmaa, ja yrityksen läsnäolo alkaa olla merkityksellistä yhä useammassa digitaalisen markkinointiviestinnän kanavassa kilpailun kannalta. Markkinointi digitaalisten viestintäkanavien kautta on kustannustehokkaampaa kuin perinteinen markkinointi, ja uusia viestintäkanavia tulee jatkuvasti lisää.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä oli tarkoituksena luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Riihimäen ja Hyvinkään alueilla toimivalle sähköurakoinnin pienyritykselle, EPS-Tekniikka Oy:lle, jolla ei ollut ennestään tehtyä markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on kehittää yrityksen markkinointia, antaa suoria toimenpide-ehdotuksia ja selkeä rakenne niiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Työn teoriaosuudessa käytiin ensin läpi digitaalisen markkinoinnin merkitystä ja sen eri viestintäkanavia, ja sitten markkinointisuunnitelman luomista vaihe kerrallaan.
Toiminnallisessa osuudessa käytettiin hyväksi teoriaosuudessa esitettyä tietopohjaa ja haastateltiin yrityksen toimitusjohtajaa. Lopputuloksena syntyi digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, suoria toimenpide-ehdotuksia sekä markkinointikalenteri EPS-Tekniikka Oy:lle.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä oli tarkoituksena luoda digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Riihimäen ja Hyvinkään alueilla toimivalle sähköurakoinnin pienyritykselle, EPS-Tekniikka Oy:lle, jolla ei ollut ennestään tehtyä markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelman tavoitteena on kehittää yrityksen markkinointia, antaa suoria toimenpide-ehdotuksia ja selkeä rakenne niiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyö jakautuu teoriaosuuteen ja toiminnalliseen osuuteen. Työn teoriaosuudessa käytiin ensin läpi digitaalisen markkinoinnin merkitystä ja sen eri viestintäkanavia, ja sitten markkinointisuunnitelman luomista vaihe kerrallaan.
Toiminnallisessa osuudessa käytettiin hyväksi teoriaosuudessa esitettyä tietopohjaa ja haastateltiin yrityksen toimitusjohtajaa. Lopputuloksena syntyi digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, suoria toimenpide-ehdotuksia sekä markkinointikalenteri EPS-Tekniikka Oy:lle.