Identifying The Target Market For a New Floatation Therapy Service, Flowtion
Varpomaa, Jerry (2016)
Varpomaa, Jerry
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605249498
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605249498
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli selvittää paras mahdollinen asiakaskunta uudenlaiselle hyvinvointipalvelulle, Flowtionille. Flowtion on aloittava yritys, jonka alaa ovat deprivaatiotankit. Tämä opinnäytetyö koostuu teoreettisesta tutkimuksesta liittyen palvelumuotoiluun, kelluntaterapian hyötyihin ja trveysvaikutuksiin, sekä kohdemarkkinointiin. Opinnäytetyön tiedon keräämistä varten loin kyselytutkimuksen ”Google Forms”-ohjelman avulla. Kyselyn avulla piti selvittää mahdollisen kohdemarkkinan diversiteetti, ja todentaa kiinnostuksen taso kyseistä kelluntapalvelua varten. Kyselyyn vastasi 41 ihmistä, ja jakelukanavana toimi ”Facebook”-yhteisöpalvelu. Potentiaalisin kohdeyleisö ”Flowtion” rentoutuskelluntakeskukselle, on tutkimuksen perusteella, nuorta, teknologiaan taipuvaista, modernisti ajattelevaa väestöä.