Verkkokaupan visuaalisen ilmeen uudistus
Nevalainen, Siniriikka (2016)
Nevalainen, Siniriikka
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605096743
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605096743
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli verkkokaupan visuaalisen ilmeen uudistus Urumi-verkkokaupalle. Työn tavoite oli suunnitella Urumille uusi brändi-ilme, joka koostuu uudesta yritystunnuksesta sekä verkkokaupan visuaalisesta ilmeestä.
Tutkimusosa tehtiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla, jonka kautta kerättiin tietoa ulkoasua varten. Puolistrukturoidulla haastattelulla selvitettiin kuluttajien mieltymyksiä kolmen erilaisen konseptin suhteen. Haastattelun perusteella kerät-tiin tietoa ja ideoita lopullista ulkoasua varten.
Produktiivisena osana tehtiin brändikäsikirja, joka sisältää ohjeet ulkoasun käyt-töön ottamisesta sekä siitä, millaisia elementtejä visuaaliseen ilmeeseen kuuluu ja miten niitä pitää käyttää, jotta ilmeestä tulisi yhteneväinen.
Tutkimusosa tehtiin puolistrukturoidulla teemahaastattelulla, jonka kautta kerättiin tietoa ulkoasua varten. Puolistrukturoidulla haastattelulla selvitettiin kuluttajien mieltymyksiä kolmen erilaisen konseptin suhteen. Haastattelun perusteella kerät-tiin tietoa ja ideoita lopullista ulkoasua varten.
Produktiivisena osana tehtiin brändikäsikirja, joka sisältää ohjeet ulkoasun käyt-töön ottamisesta sekä siitä, millaisia elementtejä visuaaliseen ilmeeseen kuuluu ja miten niitä pitää käyttää, jotta ilmeestä tulisi yhteneväinen.