Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Discrete Discretion : Improving Service in a Sexual Rights Promotion NGO

Harviainen, Tuomas (2015)

 
Avaa tiedosto
SID_Thesis_Harviainen_Final.pdf (754.0Kt)
Lataukset: 


Harviainen, Tuomas
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120218908
Tiivistelmä
Tämä opinnäyte käsittelee palvelumuotoiluprosessia joka toteutettiin Sexpo-säätiön organisaatiouudistuksen yhteydessä 2014-2015. Sen keskeinen fokus on kysymyksessä siitä, miten tehdä asiakaslähtöistä suunnittelua tilanteessa, jossa palvelumuotoilijalla ei ole mahdollisuutta seksuaalineuvonnan ja –terapian intimiteettisuojan takia keskustella itse asiakkaiden kanssa.

Hyödyntämällä asiantuntijahaastatteluita ja etnografista havainnontia opinnäyte tutkii erityisesti kahta Sexpon toiminnan aluetta: terapia- ja neuvontapalveluja sekä viestintää ja brändäystä. Yleisellä tasolla havaitaan, että kohdeorganisaatio toimii tällä hetkellä jo hyvin eikä radikaaleille innovaatioille tai parannuksille ole tarvetta. Pieniä parannusmahdollisuuksia kuitenkin todetaan ja niille kehitetään ratkaisut. Samalla todetaan, ettei nykyisin tarjolla oleva palvelumuotoilun kirjallisuus juurikaan tue pienimuotoista parantamista vaan keskittyy yleensä voimakkaasti radikaaleihin innovaatioihin.

Keskeinen metodologinen tulos on, että terapia-ja neuvontaympäristöissä asiantuntijahaastateltavia voidaan hyödyntää myös hyvinä toisen käden lähteinä asiakaskokemustietoon, koska he ovat pitkien hoitosuhteiden aikana syvällisesti perehtyneet asiakkaidensa toiveisiin ja tarpeisiin. Teorian alueella osoitetaan, että palveluorganisaatio voi ilman ongelmia yhtäaikaisesti hyödyntää useita bisnelogiikkoja omassa toiminnassaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste