Näyteikkuna netissä - visuaalisen ilmeen uudistus ja näkyvyyden lisääminen digitaalisen suunnittelun avulla
Kortesoja, Salla (2015)
Kortesoja, Salla
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112517708
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112517708
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan yrityksen näkyvyyden lisäämistä ja ilmeen uudistusta digitaalisten keinojen ja suunnittelun avulla. Opinnäytetyön tuloksena toteutettiin nettisivut ja sosiaalisen median toiminnan aloitus parturi-kampaamo yritykselle.
Kaikki ulkoisesti yrityksestä näkyvät seikat logosta työntekijöiden vaatetukseen asti kuuluvat yrityksen visuaaliseen ilmeeseen. Olen tässä opinnäytetyössä käsitellyt visuaalisen ilmeen digitaalista uudistusta ja nettisivujen sekä sosiaalisen median toiminnan luomista yritykselle, joka tarjoaa palveluita kuluttajille. Osana opinnäytetyötä on myös kevyt graafinen ohjeisto, jonka olen suunnitellut asiakasyritykselle tukemaan yrityksen brändiä ja sen kautta välittyvää viestiä asiakkaille. Olen rajannut ilmeen uudistuksen vain digitaalisissa kanavissa käytettäviin visuaalisiin elementteihin, sillä tarkoituksena on tarkastella digitaalisesti havaittavissa olevaa yrityksen ilmettä ja sen uudistamista sosiaalisen median ja nettisivujen avulla.
Opinnäytetyön lähtökohtina olivat yrityksen tarve uudistaa ilmettään ja parantaa näkyvyyttään paikallisten yritysten joukossa digitaalisessa markkinointiympäristössä.
Kaikki ulkoisesti yrityksestä näkyvät seikat logosta työntekijöiden vaatetukseen asti kuuluvat yrityksen visuaaliseen ilmeeseen. Olen tässä opinnäytetyössä käsitellyt visuaalisen ilmeen digitaalista uudistusta ja nettisivujen sekä sosiaalisen median toiminnan luomista yritykselle, joka tarjoaa palveluita kuluttajille. Osana opinnäytetyötä on myös kevyt graafinen ohjeisto, jonka olen suunnitellut asiakasyritykselle tukemaan yrityksen brändiä ja sen kautta välittyvää viestiä asiakkaille. Olen rajannut ilmeen uudistuksen vain digitaalisissa kanavissa käytettäviin visuaalisiin elementteihin, sillä tarkoituksena on tarkastella digitaalisesti havaittavissa olevaa yrityksen ilmettä ja sen uudistamista sosiaalisen median ja nettisivujen avulla.
Opinnäytetyön lähtökohtina olivat yrityksen tarve uudistaa ilmettään ja parantaa näkyvyyttään paikallisten yritysten joukossa digitaalisessa markkinointiympäristössä.