Asiakastyytyväisyystutkimus Lahden Amarillon lounasasiakkaille
Henttonen, Inka (2015)
Henttonen, Inka
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112017040
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112017040
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Lahden ravintola Amarillon lounasasiakkaiden tyytyväisyyttä. Amarillo on S-ryhmän ketjuravintola, joka tarjoaa tuhtia texmex-tyylistä ruokaa ja tarjoilee lounasta arkipäivisin. Tutkimuksen tarkoituksena on tutkimukseen osallistuneiden asiakkaiden vastausten perusteella listata kehitysideoita Amarillon lounaan toiminnan kehittämiseksi.
Tutkimusmenetelmä on määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimus.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu palvelumuotoilusta, palvelun laadusta sekä saavutettavuudesta. Viitekehyksessä käydään läpi myös terveellisen lounaan ominaisuuksia. Tutkimuksen toteutuksessa käytetään kyselylomakkeita, joita jaetaan ravintolassa kahtena päivänä syyskuussa 2015.
Opinnäytetyö koostuu viitekehyksen kirjoittamisesta asiakastyytyväisyyskyselyn suunnittelusta, lomakkeiden jakamisesta sekä tulosten analysoinnista. Otantamenetelmänä on satunnaisotanta.
Tyytyväisyyskyselyn tuloksista selviää, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ravintolan lounaaseen. Saadut kehitysideat ovat kaikki mahdollista toteuttaa, mikäli ravintola niin parhaaksensa näkee. Eniten kritiikkiä vapaissa vastauksissa on valaistuksesta ja palvelun nopeudesta.
Tutkimusmenetelmä on määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimus.
Työn teoreettinen viitekehys koostuu palvelumuotoilusta, palvelun laadusta sekä saavutettavuudesta. Viitekehyksessä käydään läpi myös terveellisen lounaan ominaisuuksia. Tutkimuksen toteutuksessa käytetään kyselylomakkeita, joita jaetaan ravintolassa kahtena päivänä syyskuussa 2015.
Opinnäytetyö koostuu viitekehyksen kirjoittamisesta asiakastyytyväisyyskyselyn suunnittelusta, lomakkeiden jakamisesta sekä tulosten analysoinnista. Otantamenetelmänä on satunnaisotanta.
Tyytyväisyyskyselyn tuloksista selviää, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ravintolan lounaaseen. Saadut kehitysideat ovat kaikki mahdollista toteuttaa, mikäli ravintola niin parhaaksensa näkee. Eniten kritiikkiä vapaissa vastauksissa on valaistuksesta ja palvelun nopeudesta.