Tukea kirjoittamisharjoituksiin maahanmuuttaja naisille toiminnallisin menetelmin
Engström, Annika (2015)
Engström, Annika
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111816697
Tiivistelmä
Kotoutumista edistävän lain lähtökohtana on kotoutumista edistävien toimenpiteiden järjestäminen osana kunnallisia peruspalveluita. Tärkeä rooli kotouttamisessa on vieraan kielen oppiminen. Puhuminen ja kirjoitustaito.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä haluan nostaa esille maahanmuuttajien onnistuneen kirjoitustaidon opetuksen kotouttamisen yhtenä ehtona.
Työn tuloksena on pienimuotoinen menetelmäkansio testatuista ja toimivista menetelmistä kirjoitustaidon opetuksen tukena.
Käytetyt toimintamenetelmät ovat kokeiltu ja ne on todettu toimiviksi kirjoitustaidon opetuksessa maahanmuuttajien kanssa. Nämä menetelmät voisivat olla jatkossakin kirjoitustaidon opetuksen tukena Turun AMK:n opiskelijoiden harjoitteluissa maahanmuuttaja ryhmien kanssa.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä haluan nostaa esille maahanmuuttajien onnistuneen kirjoitustaidon opetuksen kotouttamisen yhtenä ehtona.
Työn tuloksena on pienimuotoinen menetelmäkansio testatuista ja toimivista menetelmistä kirjoitustaidon opetuksen tukena.
Käytetyt toimintamenetelmät ovat kokeiltu ja ne on todettu toimiviksi kirjoitustaidon opetuksessa maahanmuuttajien kanssa. Nämä menetelmät voisivat olla jatkossakin kirjoitustaidon opetuksen tukena Turun AMK:n opiskelijoiden harjoitteluissa maahanmuuttaja ryhmien kanssa.