ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS : Case Parturi-Kampaamo Riketti
Viita-Aho NLIS12Y, Eveliina (2015)
Viita-Aho NLIS12Y, Eveliina
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111016186
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015111016186
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus yritykselle nimeltään Parturi-Kampaamo Riketti. Yritys on perustettu vuonna 2007 ja se sijaitsee Nivalassa. Työn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen palveluihin sisältäen asiakaspalvelun, kampaamopalvelut ja tuotteet, hinnoittelun, aukioloajat sekä palveluympäristön.
Työn teoriaosuudessa käsitellään monia asiakkaisiin ja palveluun liittyviä teemoja, kuten asiakaspalvelua, asiakassuhdetta, asiakastyytyväisyyttä. Palvelua käsitellään palvelun käsite, palvelukulttuuri, palveluprosessi ja palvelun laatu. Työn alussa kerrotaan myös markkinoinnin kilpailukeinoista yrityksessä.
Työn empiirisen osion toteutin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa aineiston keruumenetelmänä käytin kysymyslomaketta, joka oli Parturi-Kampaamo Riketissä 3.8–3.9.2015 välisen ajan. Asiakkaat olivat innokkaita vastaamaan ja sain vastauksia yhteensä 56 kappaletta. Tulokset analysoin SPSS-ohjelmalla.
Tutkimuksen perusteella Parturi-Kampaamo Riketin asiakkaat olivat yleisesti täysin tyytyväisiä tai melko tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Ainoastaan hinnoitteluun oltiin osittain tyytymättömiä.
Työn teoriaosuudessa käsitellään monia asiakkaisiin ja palveluun liittyviä teemoja, kuten asiakaspalvelua, asiakassuhdetta, asiakastyytyväisyyttä. Palvelua käsitellään palvelun käsite, palvelukulttuuri, palveluprosessi ja palvelun laatu. Työn alussa kerrotaan myös markkinoinnin kilpailukeinoista yrityksessä.
Työn empiirisen osion toteutin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa aineiston keruumenetelmänä käytin kysymyslomaketta, joka oli Parturi-Kampaamo Riketissä 3.8–3.9.2015 välisen ajan. Asiakkaat olivat innokkaita vastaamaan ja sain vastauksia yhteensä 56 kappaletta. Tulokset analysoin SPSS-ohjelmalla.
Tutkimuksen perusteella Parturi-Kampaamo Riketin asiakkaat olivat yleisesti täysin tyytyväisiä tai melko tyytyväisiä yrityksen palveluihin. Ainoastaan hinnoitteluun oltiin osittain tyytymättömiä.