Uuden palvelun hinnoittelu ja markkinointi : Case: Karkkilan Kuntokärpänen Oy
Hildén, Lotta (2015)
Hildén, Lotta
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092914987
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015092914987
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin suomalaiselle yksityiselle kuntosaliyritykselle toimeksiantona. Toimeksiantajana toimi Karkkilan Kuntokärpänen Oy. Työ tehtiin toimeksiantajan tarpeen pohjalta. Ajatuksena oli löytää uudelle palvelutuotteelle sopiva hinnoittelustrategia ja keino tavoittaa palvelulle potentiaaliset asiakkaat.
Opinnäytetyön tavoitteena oli hinnoitella kuntosaliyrityksen uusi palvelutuote, vesiliikuntatunti ja löytää sille soveltuva markkinointiviestinnän kanava. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selkeyttää yrityksen käyttämää hinnoittelumenetelmää ja monipuolistaa käytettäviä viestinnän kanavia. Vaikka opinnäytetyön pohjana oli juuri tämän palvelutuotteen markkinointi ja hinnoittelu, aihetta käsiteltiin niin, että ratkaisut soveltuvat kaikkiin toimeksiantajan uusiin palveluihin tulevaisuudessakin.
Työn teoreettinen viitekehys käsittelee palvelua, markkinointiviestintää ja hinnoittelua. Aiheita käydään läpi ensin teoriapohjalta ja sitten käytännön esimerkin kautta.
Opinnäytetyön lopputuloksena on teorian perusteella hinnoiteltu palvelutuote ja sopivia keinoja uuden palvelun markkinointiviestintään. Opinnäytetyön myötä todettiin, että hinnoittelu tulee tehdä aina tarkasti ja kaikki taustatiedot hyvin huomioiden, jotta liiketoiminta säilyttää kannattavuutensa. Markkinointiviestinnässä huomattiin tarve monipuolistaa eri markkinointikanavien käyttöä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli hinnoitella kuntosaliyrityksen uusi palvelutuote, vesiliikuntatunti ja löytää sille soveltuva markkinointiviestinnän kanava. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selkeyttää yrityksen käyttämää hinnoittelumenetelmää ja monipuolistaa käytettäviä viestinnän kanavia. Vaikka opinnäytetyön pohjana oli juuri tämän palvelutuotteen markkinointi ja hinnoittelu, aihetta käsiteltiin niin, että ratkaisut soveltuvat kaikkiin toimeksiantajan uusiin palveluihin tulevaisuudessakin.
Työn teoreettinen viitekehys käsittelee palvelua, markkinointiviestintää ja hinnoittelua. Aiheita käydään läpi ensin teoriapohjalta ja sitten käytännön esimerkin kautta.
Opinnäytetyön lopputuloksena on teorian perusteella hinnoiteltu palvelutuote ja sopivia keinoja uuden palvelun markkinointiviestintään. Opinnäytetyön myötä todettiin, että hinnoittelu tulee tehdä aina tarkasti ja kaikki taustatiedot hyvin huomioiden, jotta liiketoiminta säilyttää kannattavuutensa. Markkinointiviestinnässä huomattiin tarve monipuolistaa eri markkinointikanavien käyttöä.