Graafinen ilme Capoeira Nórdica ry:lle
Kananen, Emmi (2015)
Kananen, Emmi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091614658
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015091614658
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään uuden visuaalisen ilmeen suunnittelemista ja toteuttamista pienelle urheiluseuralle. Työn tavoitteena oli luoda visuaalinen ilme, joka kuvastaa Capoeira Nórdica ry:n toimintaa capoeiran saralla. Lisäksi perehdytään siihen, millaisia muita toimenpiteitä visuaalisen ilmeen muutos aiheuttaa verkkosivujen ja markkinointimateriaalin osalta. Uusi ilme toimii myös pohjana seuran tulevalle markkinointimateriaalille. Viestinnällistä lopputulosta täy-dentää seuralle toteutettu viestintäsuunnitelma.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen työ, jonka lopputuloksena ovat syntyneet sekä kirjallinen raportti että useita erilaisia graafisia elementtejä ja viestintäaiheistoja toimeksiantajan käyttöön. Kirjallisessa raportissa tietoperusta kattaa prosessin eri osa-alueita, ja niitä syvennetään teoreettisen viitekehyksen avulla. Raportissa esitellään työn tuloksina valmistuneet elementit: logo, liikemerkki ja verkkosivut. Viestinnällisten aineistojen kuten graafisen ohjeiston, viestintäsuunnitelman sekä sosiaalisen median profiilien avulla asiakas voi kohdentaa markkinointiviestintäänsä ja saada tunnettuutta kotikaupunkinsa harrastetarjonnassa.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen työ, jonka lopputuloksena ovat syntyneet sekä kirjallinen raportti että useita erilaisia graafisia elementtejä ja viestintäaiheistoja toimeksiantajan käyttöön. Kirjallisessa raportissa tietoperusta kattaa prosessin eri osa-alueita, ja niitä syvennetään teoreettisen viitekehyksen avulla. Raportissa esitellään työn tuloksina valmistuneet elementit: logo, liikemerkki ja verkkosivut. Viestinnällisten aineistojen kuten graafisen ohjeiston, viestintäsuunnitelman sekä sosiaalisen median profiilien avulla asiakas voi kohdentaa markkinointiviestintäänsä ja saada tunnettuutta kotikaupunkinsa harrastetarjonnassa.