Myyntikilpailu myynninedistämisen keinona : case TOYS”R”US
Väänänen, Perttu-Paul (2015)
Väänänen, Perttu-Paul
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713514
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713514
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Suomen TOYS"R"US. TOYS”R”US on suuri lastenleluihin erikoistunut kauppaketju. Tarkoituksena työssä oli tutkia myyntikilpailujen merkitystä myynnin kasvattamisessa sekä henkilöstön ja myymäläpäällikköjen näkemyksiä siitä, millainen hyvä myyntikilpailu on. Kirjallisuuskatsausosiossa käsitellään toimeksiantajaa, myyntiprosessia, onnistunutta asiakaspalvelua sekä asiakastyytyväisyyttä ja myyntikilpailuja.
Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin henkilökunnalle ja myymäläpäälliköille suunnattuja sähköisiä kyselylomakkeita. Myyjien ja myymäläpäälliköiden mielipiteet myyntikilpailuihin liittyen olivat samanlaisia. Yhteiset rahapalkinnot ja niillä järjestetyt aktiviteetit olivat henkilökunnalle tärkeitä ja motivoivia. Myyntikilpailut toimivat myös hyvänä keinona opetella erilaisia myyntitekniikoita ja asiakkaiden lähestymistapoja.
Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin henkilökunnalle ja myymäläpäälliköille suunnattuja sähköisiä kyselylomakkeita. Myyjien ja myymäläpäälliköiden mielipiteet myyntikilpailuihin liittyen olivat samanlaisia. Yhteiset rahapalkinnot ja niillä järjestetyt aktiviteetit olivat henkilökunnalle tärkeitä ja motivoivia. Myyntikilpailut toimivat myös hyvänä keinona opetella erilaisia myyntitekniikoita ja asiakkaiden lähestymistapoja.