Finding Arguments to Promote Transit Traffic Through Kymenlaakso Region and Added Value Services in Logistics
Kähärä, Petri (2015)
Kähärä, Petri
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710601
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710601
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli löytää argumentteja Kymenlaakson transitoliikenteen ja logistiikan lisäarvopalveluiden lisäämiseksi. Tavoite oli löytää malli, jolla saataisiin paras hyöty alati muuttuvan maailman mahdollisuuksista. Tarkoituksena oli tuottaa uusia, innovatiivisia ja rohkeita ideoita.
Työssä esitellään laajasti aiheen teoriaa ja sen pohjalta tehtiin kysely suurimmille transitoliikenteen toimijoille. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää toimijoiden asema markkinoilla ja heidän logistiikan lisäarvopalveluiden kattavuus. Kysely lähetettiin neljälle Suomen ja Baltian maiden suurimmalle toimijalle.
Tulokset pohjautuvat teoreettiseen osuuteen sekä tapaamisiin ja luentoihin aiheesta, sillä yhtäkään vastausta kyselyyn ei saatu. Päätelmät ovat niin kriittisiä ja rohkeita, kuin mahdollista, huolimatta kunnollisesta tutkimusmateriaalista. Tarkempiin johtopäätöksiin olisi päästy saamalla vastauksia kyselyyn.
Varsinaisia argumentteja Kymenlaakson logistiikan markkinoimiseen ei löydetty. Tosiasiassa opinnäytetyössä esitetään enemmän huolta nykytilanteesta, kuin markkinoidaan mitään. Tuloksena on esitetty kolmen kohdan lista, jolla lisätä alueen vetovoimaisuutta sekä proaktiivisuutta alati muuttuvassa maailmassa.
Työssä esitellään laajasti aiheen teoriaa ja sen pohjalta tehtiin kysely suurimmille transitoliikenteen toimijoille. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää toimijoiden asema markkinoilla ja heidän logistiikan lisäarvopalveluiden kattavuus. Kysely lähetettiin neljälle Suomen ja Baltian maiden suurimmalle toimijalle.
Tulokset pohjautuvat teoreettiseen osuuteen sekä tapaamisiin ja luentoihin aiheesta, sillä yhtäkään vastausta kyselyyn ei saatu. Päätelmät ovat niin kriittisiä ja rohkeita, kuin mahdollista, huolimatta kunnollisesta tutkimusmateriaalista. Tarkempiin johtopäätöksiin olisi päästy saamalla vastauksia kyselyyn.
Varsinaisia argumentteja Kymenlaakson logistiikan markkinoimiseen ei löydetty. Tosiasiassa opinnäytetyössä esitetään enemmän huolta nykytilanteesta, kuin markkinoidaan mitään. Tuloksena on esitetty kolmen kohdan lista, jolla lisätä alueen vetovoimaisuutta sekä proaktiivisuutta alati muuttuvassa maailmassa.