Kivijalkamyymälästä verkkokaupaksi : Liukuovitukku-verkkokaupan kehitysprojekti
Erikivi, Aleksis (2015)
Erikivi, Aleksis
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505239779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505239779
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tutkia verkkokaupan eri osa-alueita yleisesti ja kehittää niiden avulla Päivän Peili Oy:n Liukuovitukku-verkkokauppaa luotettavampaan ja sitä kautta tuloksellisempaan suuntaan. Tavoitteena oli käydä läpi verkkokauppojen visuaalisia ja toiminnallisia puolia ja valita Liukuovitukku-verkkokaupalle sopivimmat ominaisuudet ja seurata miten kuluttajat ottavat ne vastaan.
Työ tehtiin toiminnallisena, sillä verkkokauppaa kehitettiin sitä mukaa kun uusia osa-alueita valittiin mukaan uuden verkkokaupan kehitystyöhön. Kun kehitystyö oli verkkokaupan osalta valmis, arvioitiin sen vaikutus tuloksellisessa merkityksessä erilaisten lukujen, kuten kävijämäärien, sivulla liikkumisen ja myynnin avulla.
Teorian pohjalta valittujen osa-alueiden pohjalta luotu uusi verkkokauppa tuotti erittäin suurta lisäarvoa Liukuovitukku-verkkokaupalle. Verkkokaupan myötä koko yrityksen liikevaihto
lähes kolminkertaistui ja tuloksellisesti saavutettiin kaikkien aikojen ennätys. Päivän Peili tulee käyttämään työn tuloksia avuksi verkkokaupan kehittämisessä tuloksellisesti vielä parempaan suuntaan.
Työ tehtiin toiminnallisena, sillä verkkokauppaa kehitettiin sitä mukaa kun uusia osa-alueita valittiin mukaan uuden verkkokaupan kehitystyöhön. Kun kehitystyö oli verkkokaupan osalta valmis, arvioitiin sen vaikutus tuloksellisessa merkityksessä erilaisten lukujen, kuten kävijämäärien, sivulla liikkumisen ja myynnin avulla.
Teorian pohjalta valittujen osa-alueiden pohjalta luotu uusi verkkokauppa tuotti erittäin suurta lisäarvoa Liukuovitukku-verkkokaupalle. Verkkokaupan myötä koko yrityksen liikevaihto
lähes kolminkertaistui ja tuloksellisesti saavutettiin kaikkien aikojen ennätys. Päivän Peili tulee käyttämään työn tuloksia avuksi verkkokaupan kehittämisessä tuloksellisesti vielä parempaan suuntaan.