TYÖELÄMÄLÄHTÖISYYDEN KEHITTÄMINEN AMMATTIKORKEAKOULUSSA : Yhteistyö Huittisten vankilan ja Diakonia-ammattikorkeakoulun välillä
Roslund, Jasmin; Tiisanoja, Maija (2015)
Roslund, Jasmin
Tiisanoja, Maija
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127776
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505127776
Tiivistelmä
Roslund, Jasmin & Tiisanoja, Maija. Työelämälähtöisyyden kehittäminen ammattikorkeakoulussa – Yhteistyö Huittisten vankilan ja Diakonia-ammattikorkeakoulun välillä. Diak Länsi, Pori, kevät 2015, 38 s. + 4 liitettä.
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Sosiaalialan koulutusohjelma, Diakonisen sosiaalityön suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonin virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yhteistyötä Huittisten vankilan ja Diakonia-ammattikorkeakoulun välillä. Tarkoituksena oli suunnitella ja kartoittaa yhteistyön mahdollisuuksia. Opinnäytetyön myötä Diakonia-ammattikorkeakoulu ja Huittisten vankila saavat hyvän ja suunnitellun pohjan alkavalle yhteistyölleen.
Teoreettisina lähtökohtina työssä oli vankilatyö osana diakonia- ja sosiaalityötä. Lisäksi käytettiin ammattikorkeakoulupedagogiikkaa, Diakonia-ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmaa sekä teoriaa tulevaisuusverstaasta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen kehittämishanke. Pikkujoulut ja tulevaisuusverstas olivat työn toiminnalliset osuudet.
Johtopäätöksinä voidaan todeta, että pikkujoulut olivat onnistuneet ja tulevaisuusverstas koettiin hyödylliseksi. Sen kautta saatiin paljon toteutuskelpoisia ideoita yhteistyölle.
Avainsanat: toiminnallinen opinnäytetyö, rikosseuraamusala, ammattikorkeakoulupedagogiikka, työelämälähtöisyys, tulevaisuusverstas
Diakonia-ammattikorkeakoulu, Sosiaalialan koulutusohjelma, Diakonisen sosiaalityön suuntautumisvaihtoehto, sosionomi (AMK) + diakonin virkakelpoisuus.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yhteistyötä Huittisten vankilan ja Diakonia-ammattikorkeakoulun välillä. Tarkoituksena oli suunnitella ja kartoittaa yhteistyön mahdollisuuksia. Opinnäytetyön myötä Diakonia-ammattikorkeakoulu ja Huittisten vankila saavat hyvän ja suunnitellun pohjan alkavalle yhteistyölleen.
Teoreettisina lähtökohtina työssä oli vankilatyö osana diakonia- ja sosiaalityötä. Lisäksi käytettiin ammattikorkeakoulupedagogiikkaa, Diakonia-ammattikorkeakoulun opetussuunnitelmaa sekä teoriaa tulevaisuusverstaasta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen kehittämishanke. Pikkujoulut ja tulevaisuusverstas olivat työn toiminnalliset osuudet.
Johtopäätöksinä voidaan todeta, että pikkujoulut olivat onnistuneet ja tulevaisuusverstas koettiin hyödylliseksi. Sen kautta saatiin paljon toteutuskelpoisia ideoita yhteistyölle.
Avainsanat: toiminnallinen opinnäytetyö, rikosseuraamusala, ammattikorkeakoulupedagogiikka, työelämälähtöisyys, tulevaisuusverstas