Baltic NECA 2016 and NOx Abatement : A Study on NOx abatement and regulation in regards to a Baltic Sea NECA
Leppäaho, Kalle (2015)
Leppäaho, Kalle
Yrkeshögskolan Novia
2015
![Creative Commons License](https://publications.theseus.fi/manakin/themes/Theseus/cc/by-nc-nd/1.0/fi/88x31.png)
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505086988
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505086988
Tiivistelmä
Shipping is a very global industry and therefore shares a global responsibility of the environment. International shipping is a major source of Nitrous oxide emissions globally and especially in the Baltic Sea area. Eutrophication of The Baltic Sea is a major problem and the shipping industry is a considerable contributor to this process through its NOx emissions.
Environmental regulation has to be taken very seriously in this day and age and both Shipping companies and markets rise and fall in its wake. The next big step in the process of air pollution prevention regulation from ships is Nitrous oxides. The objective of this thesis is to give an overview on currently existing NOx abatement technology and their feasibility in marine use. The study will also try to clarify the current state of the Baltic Nitrous oxide emission control area (Baltic NECA), its future and practical implications thereof.
This study takes use of qualitative research methods to answer the research questions. The theoretical part of the study is based on previous impact and feasibility research studies and documentation used in the creation of NOx abatement regulation. A qualitative research interview was conducted to garner expert opinions on NOx abatement and a Baltic NECA. Sjöfart är en global industri och bär därför ett stort ansvar för att värna om miljön. Internationell sjöfart ger upphov till en stor del av de globala kväveoxidutsläppen, speciellt i Östersjöområdet. Eutrofieringen av Östersjön är ett stort problem och sjöfartsindustrin står för en betydande del av den genom sina NOx utsläpp.
Miljöbestämmelser måste tas på allvar och både rederier och marknader är beroende av dem. Nästa steg i föroreningsförebyggande bestämmelser gäller kväveoxider. Denna avhandlings mål är att ge en överblick över redan befintliga NOx bekämpningsteknologier och deras ändamålsenlighet i maritima sammanhang. Studien ämnar också klarlägga det aktuella läget samt framtiden och följderna av dessa för Östersjöns kväveoxidutsläppskontrollområde (Baltic NECA).
Denna studie tillämpar kvalitativa forskningsmetoder för att svara på forskningsfrågorna. Den teoretiska delen av studien är baserad på tidigare studier rörande påverkan, genomförbarhet och dokumentation som användes som grund för skapandet av NOx bekämpningsbestämmelserna. En forskningsintervju genomfördes för att utreda experters åsikter angående NOx bekämpning och Baltic NECA.
Environmental regulation has to be taken very seriously in this day and age and both Shipping companies and markets rise and fall in its wake. The next big step in the process of air pollution prevention regulation from ships is Nitrous oxides. The objective of this thesis is to give an overview on currently existing NOx abatement technology and their feasibility in marine use. The study will also try to clarify the current state of the Baltic Nitrous oxide emission control area (Baltic NECA), its future and practical implications thereof.
This study takes use of qualitative research methods to answer the research questions. The theoretical part of the study is based on previous impact and feasibility research studies and documentation used in the creation of NOx abatement regulation. A qualitative research interview was conducted to garner expert opinions on NOx abatement and a Baltic NECA.
Miljöbestämmelser måste tas på allvar och både rederier och marknader är beroende av dem. Nästa steg i föroreningsförebyggande bestämmelser gäller kväveoxider. Denna avhandlings mål är att ge en överblick över redan befintliga NOx bekämpningsteknologier och deras ändamålsenlighet i maritima sammanhang. Studien ämnar också klarlägga det aktuella läget samt framtiden och följderna av dessa för Östersjöns kväveoxidutsläppskontrollområde (Baltic NECA).
Denna studie tillämpar kvalitativa forskningsmetoder för att svara på forskningsfrågorna. Den teoretiska delen av studien är baserad på tidigare studier rörande påverkan, genomförbarhet och dokumentation som användes som grund för skapandet av NOx bekämpningsbestämmelserna. En forskningsintervju genomfördes för att utreda experters åsikter angående NOx bekämpning och Baltic NECA.