Economic Feasibility of Different Solutions for Complying with MARPOL Sulphur Emission Directive
Granskog, Christoffer (2015)
Granskog, Christoffer
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504295448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504295448
Tiivistelmä
This thesis deals with various alternatives to achieve the new requirements for the ECA (Emission Control Area). An evaluation model for feasibility is presented, and three different solutions are implemented in the feasibility model. It also presents various fuel alternatives as well as the installation of scrubber, to meet the ECA Sulphur directive.
The main purpose with this thesis is to build an economic model that shows the return of investment for a fuel conversion, and also to obtain a comparison between different fuel alternatives. The whole thesis is based on quantitative information, because it is mainly based on numbers and statistics.
The result of the thesis is an economic model where you can in a quick way check the costs and the return of investment time for different fuel conversions. The goal of the thesis was achieved, despite the fact that the model had a more general approach to fuel conversions than what from the beginning was conceived, where the vessel Viking Cinderella was to be in focus of the model. Lärdomsprovet handlar om olika alternativ för att uppnå de nya bestämmelserna för operation av fartyg i ECA (Emission Control Area) områden. I lärdomsprovet tas det upp vad som menas med en ekonomisk evalueringsmodell, samt också en beskrivning av tre olika typer av lösningar implementerade i modellen. I lärdomsprovet presenteras olika bränslealternativ och installation av scrubber, för att möta ECA områdens svaveldirektiv.
Huvudsyftet med lärdomsprovet är att med hjälp av en ekonomisk modell visa återbetalningstiden för en bränslekonvertering, och att också få fram en jämförelse mellan olika bränslen. Hela lärdomsprovet är baserat på kvantitativ information, eftersom det till stor del grundar sig på siffror och statistik.
Resultatet för lärdomsprovet är en ekonomisk modell var man snabbt kan kontrollera kostnader och återbetalningstider för olika bränsle konverteringar. Syftet med lärdomsprovet uppnåddes, trots att modellen fick en mer allmän koncentration på bränsle konverteringar än vad som från börjat var tänkt, där fartyget Viking Cinderella skulle ligga i fokus för modellen.
The main purpose with this thesis is to build an economic model that shows the return of investment for a fuel conversion, and also to obtain a comparison between different fuel alternatives. The whole thesis is based on quantitative information, because it is mainly based on numbers and statistics.
The result of the thesis is an economic model where you can in a quick way check the costs and the return of investment time for different fuel conversions. The goal of the thesis was achieved, despite the fact that the model had a more general approach to fuel conversions than what from the beginning was conceived, where the vessel Viking Cinderella was to be in focus of the model.
Huvudsyftet med lärdomsprovet är att med hjälp av en ekonomisk modell visa återbetalningstiden för en bränslekonvertering, och att också få fram en jämförelse mellan olika bränslen. Hela lärdomsprovet är baserat på kvantitativ information, eftersom det till stor del grundar sig på siffror och statistik.
Resultatet för lärdomsprovet är en ekonomisk modell var man snabbt kan kontrollera kostnader och återbetalningstider för olika bränsle konverteringar. Syftet med lärdomsprovet uppnåddes, trots att modellen fick en mer allmän koncentration på bränsle konverteringar än vad som från börjat var tänkt, där fartyget Viking Cinderella skulle ligga i fokus för modellen.