Viestintästrategia ja asiantuntijaviestintä, sosiaalisen median tuomat mahdollisuudet - Case Prizztech Oy
Kujanpää, Katri (2015)
Kujanpää, Katri
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504073971
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504073971
Tiivistelmä
Kehittämistyön tavoitteena oli kuvata sosiaalisen median tuomaa muutosta ja mahdollisuuksia organisaatioiden viestintästrategiaan ja strategiseen viestintään asiantuntijuuden kautta.
Case-organisaation osalta tavoitteena oli tehdä kehittämissuunnitelma siitä, miten julkisomisteinen yhtiö voi omassa viestinnässään hyödyntää sosiaalista mediaa tehokkaammin omien strategisten tavoitteidensa vahvistamiseen.
Kehittämistehtävän ytimessä oli asiantuntijuuden ja osaamisen kautta tehtävä viestintä. Tätä lähestyttiin henkilöstökyselyn kautta tavoitteena saada selville nykytila ja tulevaisuuden näkymät sosiaalisen median käytössä.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskityttiin viestinnän strategisiin linjauksiin, sosiaaliseen mediaan ja sen tuomiin muutoksiin viestinnän maailmassa. Tutkimuksellisessa osuudessa käytiin läpi Prizztech Oy:n viestintästrategia, sosiaalisen median käytännöt, haastateltiin yrityksen johtoa, tehtiin taustakysely neljän julkisen organisaation viestintäpäällikölle sekä sähköpostikysely yhtiön henkilökunnalle.
Johtopäätöksenä todettiin, että asiantuntijaviestinnässä varovaisuus leimaa sosiaalisen median hyötykäyttöä eikä sen mahdollisuuksia omaan työhön tunnisteta. Case-organisaatiolle tehtiin suunnitelma siitä, miten asiantuntijaviestintää sosiaalisen median palveluissa kehitetään nopeasti ja olemassa olevien välineiden avulla.
Case-organisaation osalta tavoitteena oli tehdä kehittämissuunnitelma siitä, miten julkisomisteinen yhtiö voi omassa viestinnässään hyödyntää sosiaalista mediaa tehokkaammin omien strategisten tavoitteidensa vahvistamiseen.
Kehittämistehtävän ytimessä oli asiantuntijuuden ja osaamisen kautta tehtävä viestintä. Tätä lähestyttiin henkilöstökyselyn kautta tavoitteena saada selville nykytila ja tulevaisuuden näkymät sosiaalisen median käytössä.
Tutkimuksen teoriaosuudessa keskityttiin viestinnän strategisiin linjauksiin, sosiaaliseen mediaan ja sen tuomiin muutoksiin viestinnän maailmassa. Tutkimuksellisessa osuudessa käytiin läpi Prizztech Oy:n viestintästrategia, sosiaalisen median käytännöt, haastateltiin yrityksen johtoa, tehtiin taustakysely neljän julkisen organisaation viestintäpäällikölle sekä sähköpostikysely yhtiön henkilökunnalle.
Johtopäätöksenä todettiin, että asiantuntijaviestinnässä varovaisuus leimaa sosiaalisen median hyötykäyttöä eikä sen mahdollisuuksia omaan työhön tunnisteta. Case-organisaatiolle tehtiin suunnitelma siitä, miten asiantuntijaviestintää sosiaalisen median palveluissa kehitetään nopeasti ja olemassa olevien välineiden avulla.