Markkinointiviestintäsuunnitelma Taidetakomo Tulikiilalle – Pantiin pyörät pyörimään
Salmelainen, Kirsi; Pulkkinen, Pirjo H. (2015)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Salmelainen, Kirsi
Pulkkinen, Pirjo H.
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503303707
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503303707
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Taidetakomo Tulikiilan yrittäjien toivomuksesta markkinointiviestintää mahdollisimman pienin kustannuksin ja konsultoida toimenpiteitä. Opinnäytetyössä painotettiin sissimarkkinoinnin keinoin toteutettavia ideoita. Tavoitteena oli saada tutkimuksellista tietoa yrityksen kotisivujen ja Facebook-sivujen kehittämiseksi vastaamaan nykypäivää.
Opinnäytetyössä on yhdistetty mixed methodsin keinoin eri tutkimusmenetelmiä. Toimintatutkimuksessa käytetään laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Havainnoinnilla, survey-tutkimuksella ja haastatteluilla saimme pohjaa kehittämistyölle ja tuleville toimenpiteille.
Yritykselle tarjotaan poikkeavia keinoja hankkia tunnettuutta ja markkinoida yritystä ja tuotteita sissimarkkinoinnin keinoin. Tämä edellyttää yritykseltä rohkeutta jalkautua asiakkaiden pariin. Nykypäivän sähköinen markkinointi vaatii nopeaa reagointia markkinoihin ja sosiaalisen median mahdol-lisuuksiin sen välineenä. Jatkokehityksenä yrityksen tulee pyrkiä kehittämään toimintaansa asiakassuhdelähtöisesti ja toimia asiakkaiden ongelmien ratkaisijana tarjoamalla heille kokonaisvaltaisia tuote- ja palvelupaketteja.
Opinnäytetyössä on yhdistetty mixed methodsin keinoin eri tutkimusmenetelmiä. Toimintatutkimuksessa käytetään laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä. Havainnoinnilla, survey-tutkimuksella ja haastatteluilla saimme pohjaa kehittämistyölle ja tuleville toimenpiteille.
Yritykselle tarjotaan poikkeavia keinoja hankkia tunnettuutta ja markkinoida yritystä ja tuotteita sissimarkkinoinnin keinoin. Tämä edellyttää yritykseltä rohkeutta jalkautua asiakkaiden pariin. Nykypäivän sähköinen markkinointi vaatii nopeaa reagointia markkinoihin ja sosiaalisen median mahdol-lisuuksiin sen välineenä. Jatkokehityksenä yrityksen tulee pyrkiä kehittämään toimintaansa asiakassuhdelähtöisesti ja toimia asiakkaiden ongelmien ratkaisijana tarjoamalla heille kokonaisvaltaisia tuote- ja palvelupaketteja.