Salo Golfin asiakastyytyväisyyskysely
Bedretdin, Mine (2015)
Bedretdin, Mine
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503183302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503183302
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Salo Golfille. Tavoitteena oli selvittää kyselyn avulla jäsenten tyytyväisyyttä Salo Golfiin ja sen tarjoamiin palveluihin. Kohderyhmänä olivat Salo Golfin omat jäse-net.
Opinnäytteeni teoriaosassa käsittelen asiakastyytyväisyyden lisäksi golfia, asiakastyytyväisyyttä ja palvelua.
Tutkimusmenetelmänä käytin sekä kvantitatiivista eli määrällistä että kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmene-telmää. Tutkituilta kysyttiin mielipidettä kentästä ja sen ympäristöstä, seuratoiminnasta, ravintolasta, klubista, koulutuksesta, pro shopista, caddiemasterista ja kilpailuista. Kunkin osion lopussa oli vapaa sana.
Tutkimus tehtiin ja toteutettiin sähköisesti Digium-ohjelman avulla kesällä 2014. Asiakastyytyväisyyslomake oli avoinna 13.6.–6.11.2014. Kyselyitä lähetettiin yhteensä 513 kappaletta, joista takaisin tuli 180. Vastaukset analy-soitiin Spss-ohjelman avulla.
Tutkimus onnistui hyvin. Pääasiassa asiakkaat olivat tyytyväisiä, mutta kehitettävääkin löytyi. Tulosten perusteel-la löytyi kehittämiskohteet, jotta yritys voi kehittyä ja parantaa palveluitaan asiakkaille mieleiseksi. Kriittisintä pa-laute oli kentän kuntoa kohtaan, yleiseen siisteyteen, ravintolaan ja klubin tiloihin. Korjaamalla kyseiset ongel-makohdat on Salo Golfilla mahdollisuus kehittyä paremmaksi golfseuraksi.
Opinnäytteeni teoriaosassa käsittelen asiakastyytyväisyyden lisäksi golfia, asiakastyytyväisyyttä ja palvelua.
Tutkimusmenetelmänä käytin sekä kvantitatiivista eli määrällistä että kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmene-telmää. Tutkituilta kysyttiin mielipidettä kentästä ja sen ympäristöstä, seuratoiminnasta, ravintolasta, klubista, koulutuksesta, pro shopista, caddiemasterista ja kilpailuista. Kunkin osion lopussa oli vapaa sana.
Tutkimus tehtiin ja toteutettiin sähköisesti Digium-ohjelman avulla kesällä 2014. Asiakastyytyväisyyslomake oli avoinna 13.6.–6.11.2014. Kyselyitä lähetettiin yhteensä 513 kappaletta, joista takaisin tuli 180. Vastaukset analy-soitiin Spss-ohjelman avulla.
Tutkimus onnistui hyvin. Pääasiassa asiakkaat olivat tyytyväisiä, mutta kehitettävääkin löytyi. Tulosten perusteel-la löytyi kehittämiskohteet, jotta yritys voi kehittyä ja parantaa palveluitaan asiakkaille mieleiseksi. Kriittisintä pa-laute oli kentän kuntoa kohtaan, yleiseen siisteyteen, ravintolaan ja klubin tiloihin. Korjaamalla kyseiset ongel-makohdat on Salo Golfilla mahdollisuus kehittyä paremmaksi golfseuraksi.