Markkinoinnin kehittäminen - Carlings Oy
Kelaprtishvili, Nana (2015)
Kelaprtishvili, Nana
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503092926
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503092926
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli selvittää toimeksiantajalle Carlings Oy:lle, mitä markkinoinnin keinoja Carlingsin kannattaa markkinoinnissa käyttää ja laatia kehitysehdotus markkinoinnin parantamiseksi. Toimeksiannon taustalla oli yrityksen halu kehittää yrityksen markkinointia.
Työn teoriassa perehdytään markkinointiin, markkinointikanaviin, liikeideaan, yritysimagoon ja tapah- tumatuotantoon. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin markkinointiin, mainontaan, viestintään, tapahtu- matuotantoon ja brändäämiseen liittyvää kirjallisuutta.
Yrityksen ongelma osa-alueeksi todettiin yrityksen vähäinen markkinointi kaikissa eri markkinointikana- vissa. Ongelmaa lähdettiin analysoimaan SWOT- analyysin avulla. Tutkimusmenetelmänä opinnäyte- työssä käytettiin kyselyä. Laatiessa kehitysehdotusta tekstin tukena käytettiin ulkoisen – ja sisäisen kyselyn vastauksia. Kehitysehdotuksessa käytiin läpi markkinointitavat, joiden avulla yritys voi paran- taa yrityksen nykyistä markkinointitilannetta.
Opinnäytetyötä ja kehitysehdotusta on mahdollista soveltaa muille vastaavasta ongelmasta kärsiville yrityksille. Tämä opinnäytetyö palvelee myös kulttuurialaa, esittelemällä tapahtumatuotantoa osaksi yritysmarkkinointia.
Työn teoriassa perehdytään markkinointiin, markkinointikanaviin, liikeideaan, yritysimagoon ja tapah- tumatuotantoon. Lähteinä opinnäytetyössä käytettiin markkinointiin, mainontaan, viestintään, tapahtu- matuotantoon ja brändäämiseen liittyvää kirjallisuutta.
Yrityksen ongelma osa-alueeksi todettiin yrityksen vähäinen markkinointi kaikissa eri markkinointikana- vissa. Ongelmaa lähdettiin analysoimaan SWOT- analyysin avulla. Tutkimusmenetelmänä opinnäyte- työssä käytettiin kyselyä. Laatiessa kehitysehdotusta tekstin tukena käytettiin ulkoisen – ja sisäisen kyselyn vastauksia. Kehitysehdotuksessa käytiin läpi markkinointitavat, joiden avulla yritys voi paran- taa yrityksen nykyistä markkinointitilannetta.
Opinnäytetyötä ja kehitysehdotusta on mahdollista soveltaa muille vastaavasta ongelmasta kärsiville yrityksille. Tämä opinnäytetyö palvelee myös kulttuurialaa, esittelemällä tapahtumatuotantoa osaksi yritysmarkkinointia.