Alkavan asusteyrityksen lanseeraus ja viestintä
Pulli, Sirpa (2015)
Pulli, Sirpa
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502222444
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502222444
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee alkavan asusteyrityksen markkinointia ja lanseerausta. Opinnäytetyössä selvitetään, mitkä ovat kannattavia markkinointipanostuksia tämän kokoiselle ja kaltaiselle yritykselle. Opinnäytetyö pohjautuu sen laatijan suunnitelmiin perustaa oma asustealan yritys Jyväskylään. Opinnäytetyössä pohditaan yrityksen markkinointia ja sitä, kuinka yritys saadaan tutuksi asiakkaille.
Teoriaosuudessa tutkitaan markkinointia ja keinoja, joita yrityksen kannattaisi käyttää tunnettuuden saavuttamiseksi. Markkinointipanostukset ovat pienyrittäjälle rajalliset, joten ne pitää kohdentaa oikein resursseja tuhlaamatta.
Empiirisessä osassa yritykselle laaditaan markkinointiviestintäsuunnitelma, jota noudattamalla pienen tuntemattoman yrityksen tulisi saada tunnettuutta ja asiakkaita. Markkinointiviestintäsuunnitelma aloitetaan analyysein, joiden pohjalta voidaan tehdä markkinointikeinojen valintaa ja kohdennusta.
Teoriaosuudessa tutkitaan markkinointia ja keinoja, joita yrityksen kannattaisi käyttää tunnettuuden saavuttamiseksi. Markkinointipanostukset ovat pienyrittäjälle rajalliset, joten ne pitää kohdentaa oikein resursseja tuhlaamatta.
Empiirisessä osassa yritykselle laaditaan markkinointiviestintäsuunnitelma, jota noudattamalla pienen tuntemattoman yrityksen tulisi saada tunnettuutta ja asiakkaita. Markkinointiviestintäsuunnitelma aloitetaan analyysein, joiden pohjalta voidaan tehdä markkinointikeinojen valintaa ja kohdennusta.