VUORIPÄIVÄ - MOUNTAIN DAY : Tapahtuman suunnitteluprosessi ja tapahtumamarkkinointi
Keränen, Hanna (2015)
Keränen, Hanna
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502242504
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502242504
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli raportoida tapahtuman suunnitteluprosessi ja perehtyä tapahtuman markkinointiin. Toimeksiantaja oli Teija Laukka Adventure Partnersilta, joka suunnitteli ja toteutti opinnäytetyön aiheena olleen Vuoripäivän. Suunnitteluprosessin kuvauksen syynä ja tavoitteena oli oppimisprosessi sekä tapahtuman suunnittelun kulun raportointi tulevia tapahtumia varten. Tapahtuman suunnitteluprosessi toteutui Teijan toimesta ennen opinnäytetyön kirjoittamista.
Opinnäytetyön teoriapohja käsittelee tapahtuman suunnitteluprosessia ja tapahtumamarkkinointia. Tapahtuman suunnitteluprosessiin perehdytään projektisuunnittelun ja tapahtuman järjestämisen kautta. Käytännössä tehtyä suunnitteluprosessia käsitellään kootun teorian avulla. Tapahtumamarkkinointiin perehdytään teoriaosuudessa eri markkinointikeinojen ja markkinoinnin suunnittelun osalta. Tapahtumamarkkinoinnin teoriassa tuodaan myös erikseen esille markkinointia sosiaalisessa mediassa, sillä se oli oleellinen osa Vuoripäivän markkinointikeinoja.
Vuoripäivän suunnitteluprosessia varten on haastateltu tapahtuman järjestämisestä vastannutta Teija Laukkaa. Tapahtumasta kirjoitettu raportti on liitteenä opinnäytetyön lopussa. Raportti ei ole julkisessa käytössä, sillä se on tarkoitettu ainoastaan Adventure Partnersin käyttöön. Vuoripäivän suunnitteluprosessi on kuvattu yksinkertaisessa muodossa opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa.
Opinnäytetyön teoriapohja käsittelee tapahtuman suunnitteluprosessia ja tapahtumamarkkinointia. Tapahtuman suunnitteluprosessiin perehdytään projektisuunnittelun ja tapahtuman järjestämisen kautta. Käytännössä tehtyä suunnitteluprosessia käsitellään kootun teorian avulla. Tapahtumamarkkinointiin perehdytään teoriaosuudessa eri markkinointikeinojen ja markkinoinnin suunnittelun osalta. Tapahtumamarkkinoinnin teoriassa tuodaan myös erikseen esille markkinointia sosiaalisessa mediassa, sillä se oli oleellinen osa Vuoripäivän markkinointikeinoja.
Vuoripäivän suunnitteluprosessia varten on haastateltu tapahtuman järjestämisestä vastannutta Teija Laukkaa. Tapahtumasta kirjoitettu raportti on liitteenä opinnäytetyön lopussa. Raportti ei ole julkisessa käytössä, sillä se on tarkoitettu ainoastaan Adventure Partnersin käyttöön. Vuoripäivän suunnitteluprosessi on kuvattu yksinkertaisessa muodossa opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa.