Markkinointisuunnitelma : Case: FPro Consulting osuuskunta
Iso-Kamula, Jani; Seppänen, Joni (2014)
Iso-Kamula, Jani
Seppänen, Joni
Lapin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502172305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201502172305
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi FPro Consulting -osuuskunta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda edullinen ja käytännönläheinen markkinointisuunnitelma, joka tekee yrityksen markkinoinnista järjestelmällisempää ja tehokkaampaa. Opinnäytetyön tutkimuskysymykset ovat seuraavat: Millä keinoilla FPro Consultingin myyntiä ja markkinointia saadaan tehostettua pienellä budjetilla? Kuinka yrityksen kannattaisi markkinoida palvelujaan saadakseen lisää asiakkaita?
Työn menetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimustapaa eli case studya. Tietoa kerättiin eri lähteiden lisäksi nykytilannetta analysoimalla. Tutkimusta varten aineistoa kerättiin tekemällä havaintojen pohjalta muistiinpanoja. Aineiston keruussa tutkittiin kattavasti alaan liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyön teoria koostuu markkinointia käsittelevästä lähdekirjallisuudesta ja nettilähteistä. Toiminnallinen osuus koostuu FPro Consultingin markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota FPro Consulting voi jatkossa käyttää hyödyksi markkinointia suunnitellessaan. FPro Consulting voi tulevaisuudessa markkinoida entistä järjestelmällisemmin ja tehokkaammin. Suunnitelma otetaan käyttöön mahdollisimman pian aloittamalla markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen.
Työn menetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimustapaa eli case studya. Tietoa kerättiin eri lähteiden lisäksi nykytilannetta analysoimalla. Tutkimusta varten aineistoa kerättiin tekemällä havaintojen pohjalta muistiinpanoja. Aineiston keruussa tutkittiin kattavasti alaan liittyvää kirjallisuutta. Opinnäytetyön teoria koostuu markkinointia käsittelevästä lähdekirjallisuudesta ja nettilähteistä. Toiminnallinen osuus koostuu FPro Consultingin markkinointisuunnitelmasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota FPro Consulting voi jatkossa käyttää hyödyksi markkinointia suunnitellessaan. FPro Consulting voi tulevaisuudessa markkinoida entistä järjestelmällisemmin ja tehokkaammin. Suunnitelma otetaan käyttöön mahdollisimman pian aloittamalla markkinointitoimenpiteiden toteuttaminen.