Prismafinland.ru
Morozova, Alena (2014)
Morozova, Alena
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501221513
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501221513
Tiivistelmä
Prismafinald.ru on Kymen Seudun, Etelä-Karjalan, Hämeenmaan ja Pohjois-Karjalan S-ryhmän Osuuskaupan omistama portaali. Prismafinland.ru-sivusto on tarkoitettu venäläisille matkailijoille helpottaakseen heidän tiedon etsintäänsä Suomesta ja luodakseen Osuuskauppojen tunnettuus Venäjällä. Sivuston lähtökohtana on ollut markkinointikanavan puuttuminen potentiaalisten venäläisten ostosmatkailijoiden suuntaan. Prismafinland.ru-sivusto julkaistiin 17.11.2014.
Tutkimuksessa selvitetään, minkälaista informaatiota venäläiset ostosmatkailijat haluavat saada Prismafinland.ru-www-sivustolta ja minkälaiset www-sivut parhaiten palvelisivat heitä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena tutkimuksena. Kvantitatiivinen kyselyanalyysi toteutettiin haastattelemalla venäläisiä matkailijoita Kouvolan Prismassa strukturoidulla kyselylomakkeella, jossa oli myös avoimia kysymyksiä. Haastattelun lisäksi kyselylomakkeita, jotka oli käännetty venäjäksi ja palautuslaatikon niille oli jätetty Kouvolan Prisman Info-pisteelle. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 24 ja niitä analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin Benchmarking-analyysin avulla. Benchmarking-analyysissä tutkittiin kolme internetsivustoa ja kerättiin tietoja siitä, mitkä sisällöt olisivat hyödyllisiä sivustolle.
Tulosten perusteella selvisivät taustatiedot venäläisistä matkailijoista ja siitä, minkälaista informaatiota he haluavat Prismafinald.ru-sivustolle. Benchmarking-analyysin avulla selvisi, mitkä sivuston tekijöistä ovat vaikuttavia. Tutkimuksessa selvisi, minkälaisia markkinointikanavia on hyvä käyttää Prismafinland.ru-sivuston mainostamisessa.
Tutkimuksessa selvitetään, minkälaista informaatiota venäläiset ostosmatkailijat haluavat saada Prismafinland.ru-www-sivustolta ja minkälaiset www-sivut parhaiten palvelisivat heitä.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena ja kvalitatiivisena tutkimuksena. Kvantitatiivinen kyselyanalyysi toteutettiin haastattelemalla venäläisiä matkailijoita Kouvolan Prismassa strukturoidulla kyselylomakkeella, jossa oli myös avoimia kysymyksiä. Haastattelun lisäksi kyselylomakkeita, jotka oli käännetty venäjäksi ja palautuslaatikon niille oli jätetty Kouvolan Prisman Info-pisteelle. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 24 ja niitä analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Kvalitatiivinen tutkimus toteutettiin Benchmarking-analyysin avulla. Benchmarking-analyysissä tutkittiin kolme internetsivustoa ja kerättiin tietoja siitä, mitkä sisällöt olisivat hyödyllisiä sivustolle.
Tulosten perusteella selvisivät taustatiedot venäläisistä matkailijoista ja siitä, minkälaista informaatiota he haluavat Prismafinald.ru-sivustolle. Benchmarking-analyysin avulla selvisi, mitkä sivuston tekijöistä ovat vaikuttavia. Tutkimuksessa selvisi, minkälaisia markkinointikanavia on hyvä käyttää Prismafinland.ru-sivuston mainostamisessa.