Aistimarkkinoinnin hyödyntäminen kahvilaympäristössä, Case: My Bakery Cafe Oy
Lumme, Mirka (2015)
Lumme, Mirka
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501191407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201501191407
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kuinka,
aistimarkkinoinnilla voidaan vaikuttaa asiakkaiden ostokäyttäytymiseen kahvilaympäristössä. Työn toimeksiantaja oli My Bakery Cafe Oy, joka on keväällä 2014 Lappeenrannan kauppatorin laitaan perustettu kahvila-ravintola. Toiminnallisena osana suunniteltiin ja toteutettiin aistimarkkinointitilaisuus 50
lappeenrantalaiselle yritysedustajalle My Bakery Cafen tiloissa.
Teoriaan tutustuttiin suomen- ja englanninkielisen kirjallisuuden, Internet-lähteiden sekä tutkimuksien kautta. Teoriaa syvennettiin haastattelemalla asiantuntijaa sähköpostitse. Asiantuntijalähteenä käytettiin kemian tohtori Jari Tuomista Kenzen Oy:stä. Opinnäytetyössä ei käytetty tutkimusmenetelmiä, koska ne eivät olleet työn kannalta tarkoituksenmukaisin tapa kerätä tietoa.
Kutsutuista yritysedustajista tilaisuuteen osallistui yhteensä 15. Työn onnistumista arvioitiin myytyjen aamupalabrunssien perusteella. Varsinaiseen myyntitavoitteeseen ei päästy, mutta yrittäjä sai uusi kontakteja ja niiden kautta seitsemän muuta tilausta. Yrittäjä oli tyytyväinen kattaviin suunnitelmiin, painomateriaaleihin sekä tilaisuuden onnistuneeseen kokonaisuuteen.
aistimarkkinoinnilla voidaan vaikuttaa asiakkaiden ostokäyttäytymiseen kahvilaympäristössä. Työn toimeksiantaja oli My Bakery Cafe Oy, joka on keväällä 2014 Lappeenrannan kauppatorin laitaan perustettu kahvila-ravintola. Toiminnallisena osana suunniteltiin ja toteutettiin aistimarkkinointitilaisuus 50
lappeenrantalaiselle yritysedustajalle My Bakery Cafen tiloissa.
Teoriaan tutustuttiin suomen- ja englanninkielisen kirjallisuuden, Internet-lähteiden sekä tutkimuksien kautta. Teoriaa syvennettiin haastattelemalla asiantuntijaa sähköpostitse. Asiantuntijalähteenä käytettiin kemian tohtori Jari Tuomista Kenzen Oy:stä. Opinnäytetyössä ei käytetty tutkimusmenetelmiä, koska ne eivät olleet työn kannalta tarkoituksenmukaisin tapa kerätä tietoa.
Kutsutuista yritysedustajista tilaisuuteen osallistui yhteensä 15. Työn onnistumista arvioitiin myytyjen aamupalabrunssien perusteella. Varsinaiseen myyntitavoitteeseen ei päästy, mutta yrittäjä sai uusi kontakteja ja niiden kautta seitsemän muuta tilausta. Yrittäjä oli tyytyväinen kattaviin suunnitelmiin, painomateriaaleihin sekä tilaisuuden onnistuneeseen kokonaisuuteen.