Hans Company Oy:n visuaalisen ilmeen suuntaviivat
Mäkinen, Mervi (2009)
Mäkinen, Mervi
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062523833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024062523833
Tiivistelmä
Hans Company 0y on kokkolalainen yritys, joka suunnittelee ja markkinoi lasten, naisten sekä miesten hansikkaita Suomessa ja teettää hansikkaat ulkomailla. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa yrityksen kilpailijat sekä brändi-identiteetti ja luoda niiden pohjalta yritykselle selkeä ja yhtenäinen visuaalinen ilme, jonka perustana ovat vankka yrityskulttuuri ja luotettavuus sekä markkinapotentiaali ja erottuminen kilpailijoista.
Opinnäytteen teoriaosuudessa määrittelin design management- sekä bränd management -termejä ja kerroin visuaalisen viestinnän vaikutuksesta yrityksen imagoon. Opinnaytetyo keskittyi design managementin osa-alueista visuaaliseen viestintaan. Opinnäytetyöhön ei kuulunut visuaalisen ilmeen toteuttaminen eikä kustannusten mietintä.
Suunnittelu pohjautui Hans Company Oy:n kilpailija-analyysiin seka brändi-identiteettiin, joiden pohjalta loin yrityksen visuaalisen linjan sekä tärkeimmat visuaaliset elementit, kuten logon, värimaailman ja typografian. Elementtien pohjalta suunnittelin yrityksen kannalta tärkeitä markkinointimateriaaleja, kuten käyntikortin, kitjekuoret, lomakepohjan, pakkausteipin sekä Intemet-sivut. Visuaalisen ilmeen elementtien tekemiseen käytin Adobe Illustrator -ohjelmaa.
Opinnäytteen teoriaosuudessa määrittelin design management- sekä bränd management -termejä ja kerroin visuaalisen viestinnän vaikutuksesta yrityksen imagoon. Opinnaytetyo keskittyi design managementin osa-alueista visuaaliseen viestintaan. Opinnäytetyöhön ei kuulunut visuaalisen ilmeen toteuttaminen eikä kustannusten mietintä.
Suunnittelu pohjautui Hans Company Oy:n kilpailija-analyysiin seka brändi-identiteettiin, joiden pohjalta loin yrityksen visuaalisen linjan sekä tärkeimmat visuaaliset elementit, kuten logon, värimaailman ja typografian. Elementtien pohjalta suunnittelin yrityksen kannalta tärkeitä markkinointimateriaaleja, kuten käyntikortin, kitjekuoret, lomakepohjan, pakkausteipin sekä Intemet-sivut. Visuaalisen ilmeen elementtien tekemiseen käytin Adobe Illustrator -ohjelmaa.