Markkinointiviestintästrategia ja -suunnitelma
Kajan, Pinja; Pietilä, Mandi-Maria (2024)
Kajan, Pinja
Pietilä, Mandi-Maria
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060722096
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä rakennettiin konkreettinen markkinointiviestintästrategia
ja -suunnitelma toimeksiantajan markkinointiviestinnän suunnittelun apuvälineeksi. Tuotoksen tarkoitus on toimia pohjana tuleville markkinointiviestintäsuunnitelmille. Markkinointiviestintäsuunnitelma otetaan käyttöön vuonna 2025. Idea opin-näytetyöhön syntyi kiinnostuksesta strategiseen markkinointiin ja kohdeyritykseen. Kohdeyrityksessä tarvittiin suunnitelmallista markkinointiviestintää.
Opinnäytetyö sisältää viitekehyksen, jossa on määritelty markkinointiviestintä, markkinointiviestintästrategia, markkinointiviestintäsuunnitelma ja digitaalinen markkinointi-viestintä. Lisäksi viitekehyksessä on käsitelty markkinointiviestintästrategian ja -suunnitelman rakentamisen vaiheet. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi viitekehyksen pohjalta markkinointiviestintästrategia ja -suunnitelma toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Tuotos on suunniteltu B2C-puolelle.
Syntyneessä tuotoksessa on analysoitu toimeksiantajan nykytilannetta SWOT-analyysilla ja kilpailijoiden vertailulla, määritelty markkinointiviestintästrategian ja -suunnitelman tavoitteet sekä kohderyhmä. Tuloksena syntyi markkinointiviestintästrategia ja -suunnitelma.
ja -suunnitelma toimeksiantajan markkinointiviestinnän suunnittelun apuvälineeksi. Tuotoksen tarkoitus on toimia pohjana tuleville markkinointiviestintäsuunnitelmille. Markkinointiviestintäsuunnitelma otetaan käyttöön vuonna 2025. Idea opin-näytetyöhön syntyi kiinnostuksesta strategiseen markkinointiin ja kohdeyritykseen. Kohdeyrityksessä tarvittiin suunnitelmallista markkinointiviestintää.
Opinnäytetyö sisältää viitekehyksen, jossa on määritelty markkinointiviestintä, markkinointiviestintästrategia, markkinointiviestintäsuunnitelma ja digitaalinen markkinointi-viestintä. Lisäksi viitekehyksessä on käsitelty markkinointiviestintästrategian ja -suunnitelman rakentamisen vaiheet. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi viitekehyksen pohjalta markkinointiviestintästrategia ja -suunnitelma toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Tuotos on suunniteltu B2C-puolelle.
Syntyneessä tuotoksessa on analysoitu toimeksiantajan nykytilannetta SWOT-analyysilla ja kilpailijoiden vertailulla, määritelty markkinointiviestintästrategian ja -suunnitelman tavoitteet sekä kohderyhmä. Tuloksena syntyi markkinointiviestintästrategia ja -suunnitelma.