Sosiaalisen median kampanjasuunnitelma NOOA-tuotemerkin tuotteista
Lammela, Lauri (2024)
Lammela, Lauri
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621910
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621910
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ajankohtaiseen teoriaan perustuva sosiaalisen median kampanjasuunnitelma NOOA-tuotemerkin tuotteille Power Finland Oy:lle. Sosiaalisen median avulla voidaan tavoittaa suuria määriä kuluttajia sen jatkuvasti kasvavan käyttäjämäärän ansiosta.
Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, miten luodaan toimiva sosiaalisen median markkinointikampanjasuunnitelma. Lisäksi tavoitteena oli vastata kysymyksiin siitä, millainen markkinointi toimii sosiaalisessa mediassa ja miten kauneuden- ja terveydenhoidon tuotteita voidaan markkinoida tehokkaasti. Keskeisiä teemoja olivat myös markkinoinnin kohdentaminen ja mittaaminen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään eri sosiaalisen median kanavia ja niihin soveltuvaa sisältöä. Teoriaosuudessa tarkastellaan myös, mitä tulee ottaa huomioon kampanjan kohdentamisessa ja mittaamisessa menestyksen varmistamiseksi. Lisäksi esitellään kampanjassa käytettyjä sosiaalisen median markkinoinnin keinoja.
Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen. Lopullinen tuotos, eli kampanjasuunnitelma, rakennettiin kerättyyn teoriaan perustuen. Haastattelin myös toimeksiantajaa saadakseni tarkempaa tietoa markkinoitavista tuotteista, brändistä ja Powerin sosiaalisen median markkinoinnista, jotta kampanjasuunnitelma vastaisi heidän tarpeitaan mahdollisimman hyvin. Kampanjasuunnitelmaa ei toteutettu käytännössä.
Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, miten luodaan toimiva sosiaalisen median markkinointikampanjasuunnitelma. Lisäksi tavoitteena oli vastata kysymyksiin siitä, millainen markkinointi toimii sosiaalisessa mediassa ja miten kauneuden- ja terveydenhoidon tuotteita voidaan markkinoida tehokkaasti. Keskeisiä teemoja olivat myös markkinoinnin kohdentaminen ja mittaaminen.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään eri sosiaalisen median kanavia ja niihin soveltuvaa sisältöä. Teoriaosuudessa tarkastellaan myös, mitä tulee ottaa huomioon kampanjan kohdentamisessa ja mittaamisessa menestyksen varmistamiseksi. Lisäksi esitellään kampanjassa käytettyjä sosiaalisen median markkinoinnin keinoja.
Tämä opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen. Lopullinen tuotos, eli kampanjasuunnitelma, rakennettiin kerättyyn teoriaan perustuen. Haastattelin myös toimeksiantajaa saadakseni tarkempaa tietoa markkinoitavista tuotteista, brändistä ja Powerin sosiaalisen median markkinoinnista, jotta kampanjasuunnitelma vastaisi heidän tarpeitaan mahdollisimman hyvin. Kampanjasuunnitelmaa ei toteutettu käytännössä.