Ideasta tuotteeksi : Case: I am Tall
Hänninen, Hannu (2014)
Hänninen, Hannu
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121419684
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121419684
Tiivistelmä
Opinnäytetyö kuvaa uuden vaatemerkin syntyprosessia alkaen ideasta aina valmiiksi tuotteeksi asti. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jota kuvaa kirjallinen raportti. Kehitystyönä oli idea uudesta vaatemerkistä, joka on suunnattu ainoastaan pitkille miehille. Tavoitteena oli luoda täysin uusi vaatebrändi, joka suunnittelee ja valmistaa pitkille miehille vaatteita.
Työssä perehdytään brändin merkitykseen liiketoiminnassa, ja miksi brändiin kannattaa panostaa. Teoriana opinnäytetyössä käytettiin kirjallisuutta mm. tuotekehityksestä, brändeistä sekä ideoinnista. Lähteenä käytettiin myös pitkien ihmisten haastatteluja, joiden avulla kartoitettiin tarvetta uudenlaiselle tuotteelle.
Haastattelujen tuloksena vahvistui käsitys siitä, että tällaisille tuotteille olisi kysyntää, joten ideaa lähdettiin viemään eteenpäin. Raportissa kuvataan yksi polku idean jalostamisesta tuotteeksi ja brändiksi asti. Työssä esitellään projektin vaiheet, ja kerrotaan lopuksi tämän hetkinen tilanne sekä tulevaisuuden jatkosuunnitelmat.
Työssä perehdytään brändin merkitykseen liiketoiminnassa, ja miksi brändiin kannattaa panostaa. Teoriana opinnäytetyössä käytettiin kirjallisuutta mm. tuotekehityksestä, brändeistä sekä ideoinnista. Lähteenä käytettiin myös pitkien ihmisten haastatteluja, joiden avulla kartoitettiin tarvetta uudenlaiselle tuotteelle.
Haastattelujen tuloksena vahvistui käsitys siitä, että tällaisille tuotteille olisi kysyntää, joten ideaa lähdettiin viemään eteenpäin. Raportissa kuvataan yksi polku idean jalostamisesta tuotteeksi ja brändiksi asti. Työssä esitellään projektin vaiheet, ja kerrotaan lopuksi tämän hetkinen tilanne sekä tulevaisuuden jatkosuunnitelmat.