Tapahtumasponsorointiyhteistyö Neste Oil Rally Helsinki Battle -tapahtumassa Case: DHL Express
Mannio, Miikka (2014)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Mannio, Miikka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818875
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818875
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Superson Oy:n tapahtumayhteistyökumppaneiden hankintaa. Tavoitteena oli laatia opas tapahtumayhteistyökumppaneiden hankinnan tehostamiseksi. Oppaan laatimista varten suoritettiin teemahaastattelu ja kysely.
Oppaan laatimista varten tutkittiin tapahtumasponsoroinnin hankintaprosessia Neste Oil Rally Helsinki Battle –tapahtumassa. Case-tutkimuksen kohteeksi valittiin DHL Expressin tapahtumakumppanuus. Tapahtumasponsorointiyhteistyötä tutkittiin kolmesta eri näkökulmasta, jotka olivat neuvotteluprosessi, tarjouksen laatiminen sekä tapahtuman imagon soveltuvuus DHL Expressille.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja kyselyä. Pääpaino oli DHL Expressin markkinointipäällikölle suoritetulla teemahaastattelulla. Haastattelumateriaalin tueksi toteutettiin kvantitatiivinen kysely kuluttajille tapahtumapäivänä.
Opinnäytetyön pohjalta laaditun oppaan avulla Superson Oy pystyy tehostamaan tapahtumayhteistyökumppanien hankintaa. Tapahtumayhteistyö onnistui DHL Expressin kanssa Neste Oil Rally Helsinki Battlessa oikein hyvin. Kehitettävää löytyi tarjouksen laatimisen selkeydessä sekä viestinnässä, mikä on otettu oppaassa erityisesti huomioon.
Oppaan laatimista varten tutkittiin tapahtumasponsoroinnin hankintaprosessia Neste Oil Rally Helsinki Battle –tapahtumassa. Case-tutkimuksen kohteeksi valittiin DHL Expressin tapahtumakumppanuus. Tapahtumasponsorointiyhteistyötä tutkittiin kolmesta eri näkökulmasta, jotka olivat neuvotteluprosessi, tarjouksen laatiminen sekä tapahtuman imagon soveltuvuus DHL Expressille.
Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja kyselyä. Pääpaino oli DHL Expressin markkinointipäällikölle suoritetulla teemahaastattelulla. Haastattelumateriaalin tueksi toteutettiin kvantitatiivinen kysely kuluttajille tapahtumapäivänä.
Opinnäytetyön pohjalta laaditun oppaan avulla Superson Oy pystyy tehostamaan tapahtumayhteistyökumppanien hankintaa. Tapahtumayhteistyö onnistui DHL Expressin kanssa Neste Oil Rally Helsinki Battlessa oikein hyvin. Kehitettävää löytyi tarjouksen laatimisen selkeydessä sekä viestinnässä, mikä on otettu oppaassa erityisesti huomioon.