Nemein Nails : avauskokemus, joka luo tunneyhteyden brändiin
Rautio, Neea-Maria (2024)
Rautio, Neea-Maria
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405059202
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405059202
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia, miten tunneyhteys voidaan luoda ja sisällyttää verkkomyyntipakkaukseen niin, että asiakas luo tunteellisen yhteyden brändiin pakkauksen avauskokemuksen aikana. Opinnäytetyö pitää sisällään pakkaus- ja brändisuunnitteluosuudet. Pakkaussunnitteluosuudessa suunnitellaan tuotepakkaukset ja verkkomyyntipakkaus. Brändimuotoiluosuudessa suunnitellaan brändi jonka kanssa kohdeasiakas voi muodostaa tunneyhteyden.
Kirjoja, artikkeleita, tutkimusartikkeleita, blogeja, sekä haastattelua käytettiin tietopohjan perustamiseksi. Suunnitteluprosessissa hyödynnettiin laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmän tuloksia aineiston hankkimiseksi, sekä kilpailijavertailua uuden yrityksen kilpailuedun määrittämiseksi.
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten asiakas- ja brändipersoonat saadaan linjaan toistensa kanssa niin, että tunneyhteyden muodostuminen on mahdollista. Lopputuloksena on pakkauksen avausvideo, jossa on kootusti esillä pakkauskokonaisuus, sekä sen herättämät tunteet brändiä kohtaan. The topic of this thesis was to study how emotional brand attachment is created and included inside an e-commerce packaging so that the customer forms an emotional connection to the brand while unboxing the package. This thesis includes brand and packaging design processes. The packaging design process includes designing product packaging and e-commerce packaging. The brand design process includes designing an emotional brand attachment.
Books, articles, research articles, blogs, and interviews were used to collect knowledge about the topic. Qualitative and quantitative research results were utilized to collect material for the design process. Benchmarking was used to determine the competitive advantages of a new business.
This thesis solved how brand personality can be aligned with customer personality to create an emotional brand attachment. As a result, an unboxing video will be presented to show the final packaging and the emotions it evoked towards the brand.
Kirjoja, artikkeleita, tutkimusartikkeleita, blogeja, sekä haastattelua käytettiin tietopohjan perustamiseksi. Suunnitteluprosessissa hyödynnettiin laadullisen ja määrällisen tutkimusmenetelmän tuloksia aineiston hankkimiseksi, sekä kilpailijavertailua uuden yrityksen kilpailuedun määrittämiseksi.
Opinnäytetyössä selvitettiin, miten asiakas- ja brändipersoonat saadaan linjaan toistensa kanssa niin, että tunneyhteyden muodostuminen on mahdollista. Lopputuloksena on pakkauksen avausvideo, jossa on kootusti esillä pakkauskokonaisuus, sekä sen herättämät tunteet brändiä kohtaan.
Books, articles, research articles, blogs, and interviews were used to collect knowledge about the topic. Qualitative and quantitative research results were utilized to collect material for the design process. Benchmarking was used to determine the competitive advantages of a new business.
This thesis solved how brand personality can be aligned with customer personality to create an emotional brand attachment. As a result, an unboxing video will be presented to show the final packaging and the emotions it evoked towards the brand.