Bränditunnettuuden kehittäminen : Tiileri
Grönholm, Joona (2014)
Grönholm, Joona
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519897
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli esittää toimenpiteitä Seppälän Tiili Oy:n tulisijojen brändin tunnettuuden kehittämiseksi. Teoriaosuudessa käsiteltiin brändiä yrityksen kilpailukeinona, sen erilaistumisen keinoja, siihen liittyviä analyysejä sekä sen tunnettuuden kehittämistä. Case-osuudessa teoriaa hyödynnettiin Tiilerin brändin analysointiin ja sen tunnettuuden kehittämiseen.
Teoriaosuuden tarkoituksena on antaa lukijalle yleiskäsitys brändistä liiketoiminnan osana ja sen merkityksestä kilpailijoista erilaistumiseen. Brändin tunnettuuden osalta esitellään tunnettuuden tasot, tunnettujen brändien tunnusmerkit ja tunnettuuden rakentamisen keinot.
Case-osuuden tukena oli toimeksiantajayrityksen työntekijöiden kanssa käydyt haastattelut, joiden avulla Tiilerin brändiä, toimialan kilpailijoita ja asiakkaita tutkittiin. Näiden pohjalta esitettiin toimenpiteitä Tiilerin brändin erilaistumiseen ja sen myötä brändin tunnettuuden kehittämiseen. Esitettyjen toimenpiteiden tavoitteena oli lisätä Tiilerin brändin tunnettuuden ohella Tiilerin tulisijojen kysyntää. Tiilerin osalta tulokset ovat salaisia.
Teoriaosuuden tarkoituksena on antaa lukijalle yleiskäsitys brändistä liiketoiminnan osana ja sen merkityksestä kilpailijoista erilaistumiseen. Brändin tunnettuuden osalta esitellään tunnettuuden tasot, tunnettujen brändien tunnusmerkit ja tunnettuuden rakentamisen keinot.
Case-osuuden tukena oli toimeksiantajayrityksen työntekijöiden kanssa käydyt haastattelut, joiden avulla Tiilerin brändiä, toimialan kilpailijoita ja asiakkaita tutkittiin. Näiden pohjalta esitettiin toimenpiteitä Tiilerin brändin erilaistumiseen ja sen myötä brändin tunnettuuden kehittämiseen. Esitettyjen toimenpiteiden tavoitteena oli lisätä Tiilerin brändin tunnettuuden ohella Tiilerin tulisijojen kysyntää. Tiilerin osalta tulokset ovat salaisia.