Liikuntakeskus Porihallin sitoutuneiden asiakkaiden asiakasuskollisuus
Lehtonen, Emmi (2024)
Lehtonen, Emmi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404085970
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404085970
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on asiakasuskollisuuskysely porilaiselle liikuntakeskus Porihallille. Tutkimuksessa haluttiin selvittää Porihallin yli 10-vuotta asiakkaina olleiden asiakkaiden asiakasuskollisuuden sekä asiakastyytyväisyyden tila. Tutkimusta pidettiin erittäin tärkeänä, koska aiemmin kyselytutkimusta ei ole tehty keskuksen uskollisille, pitkäaikaisille asiakkaille.
Tutkimuksen teoriaosuudessa tutkittiin asiakkaiden asiakasuskollisuutta sekä asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspalvelua.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä tammi-helmikuun 2024 aikana. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 97 kappaletta ja vastausprosentiksi saatiin 35,5 %.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että liikuntakeskus Porihallin pitkäaikaset asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä Porihallin palveluun, kyselyn perusteella Porihalli sai kokonaisarvosanaksi 9,16. Asiakkaat olivat tyytyväisiä Porihallin tarjontaan, tiloihin sekä sijaintiin. Kehitysehdotukset ovat yritykselle erittäin kallisarvoista tietoa, palautteiden ansiosta yritys voi tulevaisuudessa parantaa palveluaan entisestään.
Tutkimuksen teoriaosuudessa tutkittiin asiakkaiden asiakasuskollisuutta sekä asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspalvelua.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä tammi-helmikuun 2024 aikana. Vastauksia kyselyyn tuli yhteensä 97 kappaletta ja vastausprosentiksi saatiin 35,5 %.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että liikuntakeskus Porihallin pitkäaikaset asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä Porihallin palveluun, kyselyn perusteella Porihalli sai kokonaisarvosanaksi 9,16. Asiakkaat olivat tyytyväisiä Porihallin tarjontaan, tiloihin sekä sijaintiin. Kehitysehdotukset ovat yritykselle erittäin kallisarvoista tietoa, palautteiden ansiosta yritys voi tulevaisuudessa parantaa palveluaan entisestään.