777-nuorisotapahtuman internetsivut
Kankaro, Riku (2008)
Kankaro, Riku
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810153546
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810153546
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toteutustapa oli toiminnallinen. Tarkoituksena oli valmistaa Event Seven ry:lle Internetsivut nuorisotapahtumaa varten. Yhdistyksellä ei ollut aikaisempia sivuja, joten pääsin suunnittelemaan ne alusta loppuun asti. Tarkoituksena oli tehdä selkeät ja helppokäyttöiset sivut, joiden vahvuutena olisi hyvä informatiivisuus. Tapahtuman jälkeen sivuston ylläpito jäisi yhdistyksen jäsenille, ja sivujen luonne muuttuisi enemmän Event Seven ry:n mukaiseksi. Teoriaosuudessa olen tukenut kirjallisuudella valintoja, joihin olen päätynyt. Sivuston visuaalisen ilmeen suunnittelu ei tuottanut ongelmia, kun pohjasin käytännön ratkaisut opiskelemaani teoriaan. Myös sivuilla navigoinnin suunnittelin niin, että tarvittava informaatio löytyisi helposti ja nopeasti, ja toivottu kohderyhmä tavoitettaisiin. Suurella osalla yrityksistä on nykyään jonkinlaiset Internetsivut. Sivut voidaan jakaa kolmeen osaan: Infosivuihin, joilla on suppea kertomus yrityksestä ja sen yhteystiedot, laajempiin sivuihin, joilla on perusteellisempaa tietoa yrityksestä ja sen toiminnasta, sekä sivuihin, jotka sisältävät lisäksi nettikaupan online-ostoksia varten. Tämä kaikki luo yritykselle mahdollisuuden markkinoida itseään parhaaksi katsomallaan ja ajankohtaisella tavalla. Ensimmäinen tärkeä tehtävä ennen varsinaisen sivuston luomista oli domainosoitteen valinta. Lukuisia vaihtoehtoja pohdittuamme päädyimme muotoon www.777.fi. Osoitteen tuli olla yhdistyksen brandiin sopiva, sekä mahdollisimman selkeä. Valittu osoite täytti hyvin sille asetetut kriteerit. Ennen varsinaistakäytännön toteutusta täytyi kartoittaa myös muita asioita. Oikein suunnattu, kohderyhmänsä saavuttanut viesti saa parhaiten ihmisten mielenkiinnon heräämään. Nykyään suuri osa viestinnästä käydään verkossa, koska Internetin käyttö, ja sitäkautta sen markkina-arvo, lisääntyy jatkuvasti. Oikein suunniteltu viesti löytää kohderyhmänsä, ja voi olla avainasemassa siinä, miten hyvältä yhteisön tulevaisuusnäyttää.