Asiakastyytyväisyys Laivakahvila Hailuodossa
Lehtonen, Riikka (2014)
Lehtonen, Riikka
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919066
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919066
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Laivakahvila Hailuodon asiakkaiden tyytyväisyyden taso kesällä 2014. Lisäksi haluttiin tietää, millaisia mielipiteitä ja ideoita heillä on kahvilaa ja sen yhteydessä toimivaa majoituspalvelua koskien. Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja markkinointia. Asiakastyytyväisyydessä kerrottiin syvemmin itse asiakastyytyväisyydestä, siihen vaikuttavista tekijöistä, palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Markkinointi-luvussa käsiteltiin mainontaa ja hinnoittelua asiakkaan näkökulmasta katsottuna. Lopuksi esiteltiin tutkimuksessa pääasiassa käytetty kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä, kerrottiin tutkimuksen toteuttamisesta ja avattiin käsitteitä validiteetti ja reliabiliteetti. Tutkimuksessa selvisi, että Laivakahvila Hailuodon asiakkaat olivat oikein tyytyväisiä saamaansa palveluun. Lisäksi selvisi, että suolaista tuotevalikoimaa voitaisiin laajentaa ja C-anniskeluoikeuksille olisi kysyntää. Sekä kahvilan, että majoituksen hintatasoa pidettiin suurimmaksi osaksi halpana. Laivakahvila Hailuodon sisätilat ja vessat olivat siistit, mutta ulkotiloissa oli kunnostamisen varaa. Mainontaa toivottiin enemmän.