Ruskamatka Kuusamoon
Ronkainen, Outi (2014)
Ronkainen, Outi
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120919014
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on tuotekehitystehtävä matkatoimisto MatkaSavoon. MatkaSavo on Iisalmelainen pieni, mutta tehokas matkanjärjestäjä, joka räätälöi asiakkaille haluamansa matkakokonaisuu-den kaikkine palveluineen. Matkaan voi sisältyä suunnittelupalvelu, majoitus, kuljetus, risteily-, lento-, juna- ja laivaliput, ruokailut, oppaat, ohjelmapalvelut, teatteriliput, viisumit jne. - kaikki asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden mukaisesti. MatkaSavo tarjoaa sloganinsa mukaan ”kaeken mualiman matkoja”. Toimistot sijaitsevat Iisalmessa ja Siilinjärvellä Pohjois-Savossa. MatkaSavon omistaa Mika ja Sari Niskanen. Mika omistaa myös paikallisen linja-autokuljetus liikkeen, joten MatkaSavon kuljetukset hoitavat yrityksen ”omat autot”.
Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä tuotekehitystä jo olemassa olevalle Ruskamatka Kuusamoon - tuotteelle. Matka on aiemmin järjestetty vuonna 2012, kun MatkaSavo aloitti toimintansa. Tuolloin oli tarve saada asiak-kaille uudenlainen ruskamatka tuote. Nyt tuotetta kehitetään entisestään asiakaspalautteiden pohjalta ja toteute-taan uudelleen.
Matka järjestettiin onnistuneesti 11. - 14.9.2014 Suonenjokelaisen Paikallislehti Sisä-Savon lukijamatkana. Mat-kalle osallistui 34 henkilöä sekä matkanjohtaja ja kuljettaja.
Tässä opinnäytetyössä käsittelen matkailuun liittyvää teoriaa sekä avaan opinnäytetyössäni käytettyjä keskeisiä käsitteitä. Opinnäytetyössä paneudutaan myös tuotekehitysprosessiin sekä matkailutuotteen markkinointiin.
Opinnäytetyön tavoitteena on tehdä tuotekehitystä jo olemassa olevalle Ruskamatka Kuusamoon - tuotteelle. Matka on aiemmin järjestetty vuonna 2012, kun MatkaSavo aloitti toimintansa. Tuolloin oli tarve saada asiak-kaille uudenlainen ruskamatka tuote. Nyt tuotetta kehitetään entisestään asiakaspalautteiden pohjalta ja toteute-taan uudelleen.
Matka järjestettiin onnistuneesti 11. - 14.9.2014 Suonenjokelaisen Paikallislehti Sisä-Savon lukijamatkana. Mat-kalle osallistui 34 henkilöä sekä matkanjohtaja ja kuljettaja.
Tässä opinnäytetyössä käsittelen matkailuun liittyvää teoriaa sekä avaan opinnäytetyössäni käytettyjä keskeisiä käsitteitä. Opinnäytetyössä paneudutaan myös tuotekehitysprosessiin sekä matkailutuotteen markkinointiin.