Kotipalvelu RM & RiEsa Oy asiakastyytyväisyystutkimus
Suikkanen, Tanja (2014)
Suikkanen, Tanja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818866
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120818866
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus Kotipalvelu RM & RiEsa Oy:lle. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluita ja sen työnlaatua kohtaan. Tutkimuksessa asiakastyytyväisyyslomakkeet jaettiin yksityis- ja yritysasiakkaille. Tutkimuksen teoriaosiossa aiheena käsiteltiin terveyttä, kotipalvelua ja sen asiakasryhmiä, asiakastyytyväisyyttä ja laatua. Teoriaosion aiheet tukivat hyvin asiakastyytyväisyystutkimusta.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa käytettiin kyselylomaketta, joka sisälsi monivalintakysymyksiä ja lomake täytettiin kirjallisesti. Kysymysten tarkoituksena oli selvittää miten tyytyväisiä asiakkaat ovat tällä hetkellä yrityksen palveluihin ja työn laatuun. Kyselyitä lähetettiin 23 asiakkaalle ja vastauksia saatiin 13 henkilöltä.
Tutkimustuloksien perusteella suurin osa asiakkaista on hyvin tyytyväisiä palvelun laatuun ja yrityksen palveluihin. Vastaajien joukkoon mahtui myös henkilöitä, jotka eivät antaneet lainkaan mielipidettä tai osanneet sanoa ovatko tyytyväisiä vai tyytymättömiä yrityksen eri osa-alueisiin. Tulevaisuudessa yritys voisi useammin tehdä asiakastyytyväisyyskyselyitä, tai kerätä asiakkaiden mielipiteitä, jotta se voisi kehittää toimintaansa asiakkaiden mielipiteiden avulla.
Asiakastyytyväisyystutkimuksessa käytettiin kyselylomaketta, joka sisälsi monivalintakysymyksiä ja lomake täytettiin kirjallisesti. Kysymysten tarkoituksena oli selvittää miten tyytyväisiä asiakkaat ovat tällä hetkellä yrityksen palveluihin ja työn laatuun. Kyselyitä lähetettiin 23 asiakkaalle ja vastauksia saatiin 13 henkilöltä.
Tutkimustuloksien perusteella suurin osa asiakkaista on hyvin tyytyväisiä palvelun laatuun ja yrityksen palveluihin. Vastaajien joukkoon mahtui myös henkilöitä, jotka eivät antaneet lainkaan mielipidettä tai osanneet sanoa ovatko tyytyväisiä vai tyytymättömiä yrityksen eri osa-alueisiin. Tulevaisuudessa yritys voisi useammin tehdä asiakastyytyväisyyskyselyitä, tai kerätä asiakkaiden mielipiteitä, jotta se voisi kehittää toimintaansa asiakkaiden mielipiteiden avulla.