Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen tapahtuma-alustalla : case: Tavata-rekrytointitapahtumat
Rantamäki, Minttu; Salo, Nea (2024)
Rantamäki, Minttu
Salo, Nea
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403144404
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403144404
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää rekrytointitapahtumien asiakaskokemusta Tavata tapahtuma-alustalla, eli saada osallistujien näkemyksiä alustan käytöstä ja sitä kautta löytää kehittämiskohteita alustalta.
Työ toteutettiin toimeksiantona Tavata Global Oy:lle. Aihe valikoitui, koska yritys on kiinnostunut palvelunsa asiakaskokemuksesta ja rekrytointitapahtumat ovat Tavatan käytetyin tapahtumamuoto. Menetelmänä käytettiin kyselyä, joka lähetettiin kahden Tavata-alustalla järjestetyn rekrytointitapahtuman osallistujille ja siihen saatiin 23 vastausta.
Opinnäytetyön tulosten perusteella voidaan todeta, että käyttäjät ovat pääosin tyytyväisiä alustaan. Vastaajat kokivat alustan käytön helpoksi ja olivat tyytyväisiä sekä verkostoitumistyökalujen toimivuuteen että alustan käytettävyyteen. Kehitysehdotuksiksi nousivat alustan käytön selkeyttäminen sekä sen mobiilioptimoiminen.
Ratkaisuksi ehdotetaan muun muassa alustan mobiilioptimointia ja sen ilmeen yksinkertaistamista. Lopputuotoksena on lista kehitettävistä asioista sekä konkreettisista parannusehdotuksista. Tuloksia voidaan hyödyntää alustan jatkokehityksessä ja asiakastyytyväisyyden parantamisessa.
Työ toteutettiin toimeksiantona Tavata Global Oy:lle. Aihe valikoitui, koska yritys on kiinnostunut palvelunsa asiakaskokemuksesta ja rekrytointitapahtumat ovat Tavatan käytetyin tapahtumamuoto. Menetelmänä käytettiin kyselyä, joka lähetettiin kahden Tavata-alustalla järjestetyn rekrytointitapahtuman osallistujille ja siihen saatiin 23 vastausta.
Opinnäytetyön tulosten perusteella voidaan todeta, että käyttäjät ovat pääosin tyytyväisiä alustaan. Vastaajat kokivat alustan käytön helpoksi ja olivat tyytyväisiä sekä verkostoitumistyökalujen toimivuuteen että alustan käytettävyyteen. Kehitysehdotuksiksi nousivat alustan käytön selkeyttäminen sekä sen mobiilioptimoiminen.
Ratkaisuksi ehdotetaan muun muassa alustan mobiilioptimointia ja sen ilmeen yksinkertaistamista. Lopputuotoksena on lista kehitettävistä asioista sekä konkreettisista parannusehdotuksista. Tuloksia voidaan hyödyntää alustan jatkokehityksessä ja asiakastyytyväisyyden parantamisessa.