Asiakastyytyväisyyskysely Punkaharjun Kesämaalle
Filppula, Heini (2014)
Filppula, Heini
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616819
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112616819
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on asiakastyytyväisyyskysely Punkaharjun Kesämaalle. Kesämaa on vesi- ja puuhapuisto. Työn tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä Kesämaan aktiviteeteista ja palveluista. Kyselyn avulla voidaan selvittää tärkeimmät kehittämiskohteet ja saadaan myös tietoa siitä, ovatko asiakkaat mielestään saaneet tarpeeksi tietoa Kesämaasta etukäteen ja onko lipun hinta heidän mielestään sopiva.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kyselylomakkeella, jota jaettiin asiakasperheille pääasiassa lipunmyyntipisteestä ja sen lisäksi kesävastaanotosta. Lomaketta jaettiin kesäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin kesällä 2014. Tarkoituksena oli, että yksi perhe vastaa yhteen lomakkeeseen. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 106 kappaletta. Kysely toteutettiin sekä suomeksi että englanniksi, mutta vastauksia saatiin ainoastaan suomenkielisiin kyselyihin.
Tuloksista selvisi muun muassa se, että asiakkaiden mielestä kiinnostavimpia aktiviteetteja olivat vesiliukumäet, uima-altaat, polkuautopuisto sekä uutuuslaite Nautic Jet. Tuloksista selvisi myös, että lipun hinta on suurimman osan vastaajista mielestä sopiva verrattuna palveluihin ja aktiviteetteihin. Aktiviteetit ovat kuitenkin osan vastaajista mielestä menossa huonompaan kuntoon, jolloin lipun hinta voi jatkossa tuntua korkealta, mikäli aktiviteetteja ei kunnosteta.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kyselylomakkeella, jota jaettiin asiakasperheille pääasiassa lipunmyyntipisteestä ja sen lisäksi kesävastaanotosta. Lomaketta jaettiin kesäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin kesällä 2014. Tarkoituksena oli, että yksi perhe vastaa yhteen lomakkeeseen. Vastauksia kyselyyn saatiin yhteensä 106 kappaletta. Kysely toteutettiin sekä suomeksi että englanniksi, mutta vastauksia saatiin ainoastaan suomenkielisiin kyselyihin.
Tuloksista selvisi muun muassa se, että asiakkaiden mielestä kiinnostavimpia aktiviteetteja olivat vesiliukumäet, uima-altaat, polkuautopuisto sekä uutuuslaite Nautic Jet. Tuloksista selvisi myös, että lipun hinta on suurimman osan vastaajista mielestä sopiva verrattuna palveluihin ja aktiviteetteihin. Aktiviteetit ovat kuitenkin osan vastaajista mielestä menossa huonompaan kuntoon, jolloin lipun hinta voi jatkossa tuntua korkealta, mikäli aktiviteetteja ei kunnosteta.