Sosiaalisen median strategia : Habita LKV
Mykkänen, Noora (2014)
Mykkänen, Noora
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112016057
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014112016057
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Kiinteistönvälitys Habita LKV:lle sosiaalisen median strategia, jota he voivat hyödyntää liiketoiminnassaan. Ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä sosiaaliseen mediaan yrityksen työkaluna sekä some-strategian suunnitteluprosessiin. Toisena tavoitteena oli analysoida Habitan sosiaalisen median hyödyntämistä nykyhetkellä sekä tutkia, miten ja mitä sosiaalisen median työkaluja heidän kilpailijansa hyödyntävät.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee sosiaalista mediaa yrityksen työkaluna. Alussa perehdytään sosiaalisen median luomiin mahdollisuuksiin ja haasteisiin yrityksille sekä eri työkaluihin, kuten esimerkiksi Facebookiin, Instagramiin ja blogiin, ja niiden toimintaperiaatteisiin. Lopuksi perehdytään sosiaalisen median strategian suunnitteluprosessin eri vaiheisiin.
Empiirinen osuus pohjautuu sosiaalisen median strategian suunnitteluprosessiin ja sen eri vaiheisiin. Näiden pohjalta syntyi Habitalle sosiaalisen median strategia, jossa on otettu huomioon toimeksiantajan kannalta tällä hetkellä oleellisimmat sosiaalisen median työkalut, joiden avulla pystytään lisäämään tunnettuutta, kasvattamaan oman sisällön määrää sekä luomaan, ylläpitämään ja vahvistamaan asiakassuhteita.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee sosiaalista mediaa yrityksen työkaluna. Alussa perehdytään sosiaalisen median luomiin mahdollisuuksiin ja haasteisiin yrityksille sekä eri työkaluihin, kuten esimerkiksi Facebookiin, Instagramiin ja blogiin, ja niiden toimintaperiaatteisiin. Lopuksi perehdytään sosiaalisen median strategian suunnitteluprosessin eri vaiheisiin.
Empiirinen osuus pohjautuu sosiaalisen median strategian suunnitteluprosessiin ja sen eri vaiheisiin. Näiden pohjalta syntyi Habitalle sosiaalisen median strategia, jossa on otettu huomioon toimeksiantajan kannalta tällä hetkellä oleellisimmat sosiaalisen median työkalut, joiden avulla pystytään lisäämään tunnettuutta, kasvattamaan oman sisällön määrää sekä luomaan, ylläpitämään ja vahvistamaan asiakassuhteita.