Liiketoimintasuunnitelma HP Kosmetiikka Oy:lle
Seppänen, Aleksi; Tarvainen, Jimi (2023)
Seppänen, Aleksi
Tarvainen, Jimi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838263
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin HP Kosmetiikka Oy:lle liiketoimintasuunnitelma, jonka tavoitteena oli selvittää liiketoiminnan kannattavuutta ja luoda yksityiskohtainen suunnitelma yrityksen toiminnan aloittamiseksi ja ylläpitämiseksi. Työn painopiste on markkinoinnissa ja sen onnistumisen keinoissa, sillä markkinoinnin menestys vaikuttaa merkittävästi yritystoiminnan vakauteen, ja siten yrityksen menestymiseen.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimivat kirjoittajat itse, ja työn tavoitteena oli arvioida liikeidean potentiaalia ja tarvittavia toimenpiteitä yrityksen menestyksen saavuttamiseksi. Tarkoituksena oli luoda selkeät askeleet yrityksen ylläpitämiseksi, sillä mikäli liiketoiminta todetaan kannattavaksi, yritys perustetaan. Erityistä huomiota kiinnitettiin markkinoinnin yksityiskohtaiseen suunnitelmaan sen kriittisen roolin vuoksi. Työssä korostetaan muun muassa kilpailija-analyysiä, markkinakartoitusta ja alkuinvestointien arviointia.
Opinnäytetyössä tarkastellaan liiketoimintasuunnitelman perusrakennetta viitekehyksessä ja sovelletaan sitä erillisessä, salatussa liitteessä. (liite 1.) Salattu liite on itse toteutettava liiketoimintasuunnitelma HP Kosmetiikka Oy:lle. Tämä sisältää markkinointipainotteisen liiketoimintasuunnitelman, visuaalisen brändin, sekä tarkan taloudellisen suunnitelman. Työssä paneudutaan yrityksen perustamisen ja operatiivisen toiminnan kustannuksiin, jotta saadaan realistinen käsitys tarvittavasta alkuinvestoinnista ja vuosittaisista ylläpitokuluista.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimivat kirjoittajat itse, ja työn tavoitteena oli arvioida liikeidean potentiaalia ja tarvittavia toimenpiteitä yrityksen menestyksen saavuttamiseksi. Tarkoituksena oli luoda selkeät askeleet yrityksen ylläpitämiseksi, sillä mikäli liiketoiminta todetaan kannattavaksi, yritys perustetaan. Erityistä huomiota kiinnitettiin markkinoinnin yksityiskohtaiseen suunnitelmaan sen kriittisen roolin vuoksi. Työssä korostetaan muun muassa kilpailija-analyysiä, markkinakartoitusta ja alkuinvestointien arviointia.
Opinnäytetyössä tarkastellaan liiketoimintasuunnitelman perusrakennetta viitekehyksessä ja sovelletaan sitä erillisessä, salatussa liitteessä. (liite 1.) Salattu liite on itse toteutettava liiketoimintasuunnitelma HP Kosmetiikka Oy:lle. Tämä sisältää markkinointipainotteisen liiketoimintasuunnitelman, visuaalisen brändin, sekä tarkan taloudellisen suunnitelman. Työssä paneudutaan yrityksen perustamisen ja operatiivisen toiminnan kustannuksiin, jotta saadaan realistinen käsitys tarvittavasta alkuinvestoinnista ja vuosittaisista ylläpitokuluista.