Verkkokaupan perustaminen ja markkinoinnin toteuttaminen Pohjois-Amerikkaan
Flinkman, Lari (2023)
Flinkman, Lari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938392
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938392
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön kehittämistehtävä on perustaa verkkokauppa Shopify-alustalle ja mainostaa verkkokaupassa myytäviä tuotteita Meta-alustan markkinointikanavissa. Verkkokaupan perustamista kuvataan vaiheittain ja tarkastellaan yrittäjän sekä asiakkaan näkökulmista. Mainoksia testataan useaan maahan, kuvilla, teksteillä ja erilaisilla budjeteilla
Opinnäytetyössä kuvataan yrityksen liiketoimintamallia ja dropshipping-toimitusmallia. Opinnäytetyössä verrataan Pohjois-Amerikan maiden välisiä tullaus- ja verotuseroja. Opinnäytetyössä verrataan eri maiden markkinointi-kustannuksia ja selvitetään, millaista mainontaa tuotteille tulisi tehdä, jotta mainos tuottaa mahdollisimman paljon liikennettä verkkokauppaan.
Toteutuksessa hyödynnettiin Shopify-alustaa verkkokaupan rakentamiseen. Verkkokaupan rakentamista varten valittiin luotettavia ja erityyppisiä lähteitä. Meta-markkinointia varten perustettiin Meta Business Suite -tili ja luotiin eri-laisia mainoskampanjoita lähdeteorian pohjalta. Mainostamisen mittaami-seen on hyödynnetty ROAS-analysointia ja mainosten testaamiseen A/B-testiä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi myyvä verkkokauppa, toimiva markkinointi ja yritykselle liikevaihtoa. Liikevaihdosta voitiin laskea todellisia kustannuksia ja päätellä tuotteille sopivaa katetta. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää verkkokaupan perustamisen oppaana, ja sen avulla yritykset voivat tutustua Pohjois-Amerikan markkinaan.
Opinnäytetyössä kuvataan yrityksen liiketoimintamallia ja dropshipping-toimitusmallia. Opinnäytetyössä verrataan Pohjois-Amerikan maiden välisiä tullaus- ja verotuseroja. Opinnäytetyössä verrataan eri maiden markkinointi-kustannuksia ja selvitetään, millaista mainontaa tuotteille tulisi tehdä, jotta mainos tuottaa mahdollisimman paljon liikennettä verkkokauppaan.
Toteutuksessa hyödynnettiin Shopify-alustaa verkkokaupan rakentamiseen. Verkkokaupan rakentamista varten valittiin luotettavia ja erityyppisiä lähteitä. Meta-markkinointia varten perustettiin Meta Business Suite -tili ja luotiin eri-laisia mainoskampanjoita lähdeteorian pohjalta. Mainostamisen mittaami-seen on hyödynnetty ROAS-analysointia ja mainosten testaamiseen A/B-testiä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi myyvä verkkokauppa, toimiva markkinointi ja yritykselle liikevaihtoa. Liikevaihdosta voitiin laskea todellisia kustannuksia ja päätellä tuotteille sopivaa katetta. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää verkkokaupan perustamisen oppaana, ja sen avulla yritykset voivat tutustua Pohjois-Amerikan markkinaan.