Facebook- ja Instagram-markkinoinnin kehittäminen : case: Kauneushoitola Pikkufiini
Saloranta, Sara (2023)
Saloranta, Sara
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437377
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121437377
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin Kauneushoitola Pikkufiinille ajantasaiset ostajaprofiilit, räätälöity somemarkkinoinnin vuosikello Facebook- ja Instagram -markkinoinnille. Työhön kuului myös yritysesittelyvideon tuottaminen, jota Kauneushoitola Pikkufiini voi hyödyntää sisältömarkkinoinnissaan. Työ toteutettiin kahdessa osassa. Ensin teoriaosuudessa tarkasteltiin erilaisten lähteiden avulla ostajapersoonien luomista, somemarkkinointivuosikellon suunnittelemista, Facebook- ja Instagram -markkinoinnin toteuttamista ja yritysesittelyvideon tekemistä. Käytännön osuudessa luotiin kahdeksan ostajapersoonaa. Luotiin räätälöity somemarkkinoinnin vuosikello lokakuusta helmikuulle ja testattiin lokakuun alusta marraskuun loppuun vuosikellon mukaista sisältöä Facebook- ja Instagram -markkinoinnissa.