Markkinoinnin automaation hyödyntäminen asiakastyytyväisyyden ja myynnin kehittämiseksi : case Finnish Design Shop, Showroom & myymälä
Ranki, Roosa; Rantanen, Liisi (2023)
Ranki, Roosa
Rantanen, Liisi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735158
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120735158
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten Finnish Design Shopin Showroom & myymälä voi hyödyntää markkinoinnin automaatiota asiakastyytyväisyyden ja myynnin kehittämiseksi. Kehitystyössä analysoitiin tekijöitä, jotka vaikuttavat asiakaskokemukseen ja tutkittiin markkinoinnin automaation soveltamista Showroom & myymälän tarpeisiin.
Finnish Design Shopin verkkokaupassa on hyödynnetty jo paljon markkinoinnin automaatioita, mutta Showroom & myymälän osalta aiheeseen ei ollut vielä perehdytty yhtä syvällisesti. Tämän vuoksi toimeksianto keskittyi Showroom & myymälän markkinoinnin automaation kehittämiseen.
Teoriaosuuksissa käsitellään tarkemmin asiakaskokemusta yrityksen kilpailuetuna sekä markkinoinnin automaatiota. Työssä käydään lisäksi läpi asiakkaan ostopolku sekä ostajapersoonat.
Opinnäytetyössä yhdistettiin asiakastyytyväisyyskyselyn ja mysteerishoppauksen tuloksia, joiden avulla havaittiin keskeiset asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät. Työn tuloksena esitettiin markkinoinnin automaation keinoja, joiden avulla luodaan kokonaisvaltainen lähestymistapa automaation hyödyntämiseen.
Finnish Design Shopin verkkokaupassa on hyödynnetty jo paljon markkinoinnin automaatioita, mutta Showroom & myymälän osalta aiheeseen ei ollut vielä perehdytty yhtä syvällisesti. Tämän vuoksi toimeksianto keskittyi Showroom & myymälän markkinoinnin automaation kehittämiseen.
Teoriaosuuksissa käsitellään tarkemmin asiakaskokemusta yrityksen kilpailuetuna sekä markkinoinnin automaatiota. Työssä käydään lisäksi läpi asiakkaan ostopolku sekä ostajapersoonat.
Opinnäytetyössä yhdistettiin asiakastyytyväisyyskyselyn ja mysteerishoppauksen tuloksia, joiden avulla havaittiin keskeiset asiakaskokemukseen vaikuttavat tekijät. Työn tuloksena esitettiin markkinoinnin automaation keinoja, joiden avulla luodaan kokonaisvaltainen lähestymistapa automaation hyödyntämiseen.