Asiakaspolun viestintä ja sen automaatio : Case WiseGolf
Tuovinen, Joonatan (2023)
Tuovinen, Joonatan
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534354
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534354
Tiivistelmä
Tässä työssä selvitettiin asiakaspolun viestinnän työkalujen ja automaation toimivuutta WiseNetwork Oy:n WisePlatform- järjestelmällä golf-alalla. Työympäristönä toimi Porin Golfkerho Ry. Tavoitteena oli saada näyttöä työkalujen toimivuudesta sekä luoda mahdollinen toimintamalli niiden käytöstä. Työ toteutettiin toiminnallisena. Työ oli kvalitatiivinen ja se toteutettiin teemahaastattelulla. Työssä yhdistettiin siis teoria- ja toiminnallinen osuus. Kyseessä on case-tutkimus eli tämä tapaus oli yksittäinen, eikä ole suoraan toistettavissa esim. muissa toimintaympäristöissä.
Toiminnallinen osuus sisältää suunnitellun viestintäpolun toteuttamisen automaatioineen WisePlatformin työkaluilla golfkauden ajaksi. Tulokset viestintäpolusta kerättiin kauden lopussa myyntilukuja peilaamalla sekä itse pelaajille kohdistetulla kyselytutkimuksella. Lisää luotettavuutta tutkimukselle saatiin teemahaastattelulla järjestelmän työkalujen käyttäjältä sekä niitä tarjoavan yrityksen ammattilaiselta.
Tutkimus ja koko työ oli loppujen lopuksi onnistunut. Tulokset tutkimukselle saatiin kattavasti sekä luotettavalla tavalla. Tavoitteet täyttyivät myös myyntiluvuissa Porin Golfkerhon osalta. Toimintamalli saatiin rakennettua onnistuneesti WiseNetwork Oy:n asiakkaille teoriaan peilaten.
Toiminnallinen osuus sisältää suunnitellun viestintäpolun toteuttamisen automaatioineen WisePlatformin työkaluilla golfkauden ajaksi. Tulokset viestintäpolusta kerättiin kauden lopussa myyntilukuja peilaamalla sekä itse pelaajille kohdistetulla kyselytutkimuksella. Lisää luotettavuutta tutkimukselle saatiin teemahaastattelulla järjestelmän työkalujen käyttäjältä sekä niitä tarjoavan yrityksen ammattilaiselta.
Tutkimus ja koko työ oli loppujen lopuksi onnistunut. Tulokset tutkimukselle saatiin kattavasti sekä luotettavalla tavalla. Tavoitteet täyttyivät myös myyntiluvuissa Porin Golfkerhon osalta. Toimintamalli saatiin rakennettua onnistuneesti WiseNetwork Oy:n asiakkaille teoriaan peilaten.