Selvitys Rengas Turku Oy:n asiakastyytyväisyydestä
Keskevaari, Anna; Malkasaari, Jussi (2023)
Keskevaari, Anna
Malkasaari, Jussi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534286
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023120534286
Tiivistelmä
Opinnäytteen aiheena oli selvittää toimeksiantona Rengas Turku Oy:n rengashotelliasiakkaiden asiakastyytyväisyyttä sekä markkinoinnin tehokkuutta, ja saada työkaluja toiminnan kehittämiseen saatujen tulosten perusteella.
Menetelmänä selvityksessä käytettiin määrällistä tutkimusta, johon vastaukset kerättiin sähköpostiin lähetettävän kyselomakkeen muodossa. Vastauksia kyselyyn saatiin n.2700 kappaletta.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan päätellä Rengas Turku Oy:n asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Merkittävimpinä elementteinä esille nousivat tyytyväisyys yrityksen palvelun laadukkuuteen, nopeuteen ja onnistuneeseen asiakaspalveluun. Tärkeimmiksi kehityskohteiksi selvityksessä nousivat markkinoinnin näkyvyyden lisääminen hakukoneissa, sekä tietoisuuden lisääminen yrityksen tarjoamista autohuoltopalveluista.
Menetelmänä selvityksessä käytettiin määrällistä tutkimusta, johon vastaukset kerättiin sähköpostiin lähetettävän kyselomakkeen muodossa. Vastauksia kyselyyn saatiin n.2700 kappaletta.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan päätellä Rengas Turku Oy:n asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Merkittävimpinä elementteinä esille nousivat tyytyväisyys yrityksen palvelun laadukkuuteen, nopeuteen ja onnistuneeseen asiakaspalveluun. Tärkeimmiksi kehityskohteiksi selvityksessä nousivat markkinoinnin näkyvyyden lisääminen hakukoneissa, sekä tietoisuuden lisääminen yrityksen tarjoamista autohuoltopalveluista.