Junior DevOps -insinöörin päiväkirja
Törmänen, Jenna (2023)
Törmänen, Jenna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932554
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112932554
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin DevOps -insinöörin roolia terveydenhuollon tuotteen asiakastuessa. Työssä hyödynnettiin erilaisia työkaluja, kuten Microsoft Azure DevOps Services, Microsoft SQL Server Management Studio, ServiceNow ja Terveydenhuollon tuote. Opinnäytetyössä tarkasteltiin DevOps -insinöörin tehtäviä ja vastuita asiakastuessa sekä analysoitiin, miten näitä tehtäviä voidaan optimoida ja tehostaa eri työkalujen avulla. Lisäksi työssä vastataan kysymyksiin: Miten DevOps -insinöörin rooli ilmenee asiakastuessa? Minkälaisia haasteita DevOps -insinöörillä voi olla terveydenhuollon tuotteen ylläpidossa ja päivityksissä? Kuinka valitut työkalut ServiceNow, Azure DevOps Services ja Microsoft SQL Server Management Studio tukevat DevOps -insinöörin työtä terveydenhuollon tuotteen asiakastuessa?
Opinnäytetyön tuloksena havaittiin, että DevOps -insinöörillä on monipuolinen ja vaativa rooli terveydenhuollon tuotteen asiakastuessa. Haasteet liittyivät erityisesti tietoturvaan, sääntelyvaatimuksiin ja päivitysten riskien hallintaan. Opinnäytetyöhön erityisesti valitut työkalut voivat merkittävästi helpottaa näiden haasteiden käsittelyä ja varmistaa, että tuote toimii saumattomasti ja turvallisesti asiakkaiden käytössä.
Opinnäytetyön tuloksena havaittiin, että DevOps -insinöörillä on monipuolinen ja vaativa rooli terveydenhuollon tuotteen asiakastuessa. Haasteet liittyivät erityisesti tietoturvaan, sääntelyvaatimuksiin ja päivitysten riskien hallintaan. Opinnäytetyöhön erityisesti valitut työkalut voivat merkittävästi helpottaa näiden haasteiden käsittelyä ja varmistaa, että tuote toimii saumattomasti ja turvallisesti asiakkaiden käytössä.