Gunnar de Frumerie: laulusarja Hjärtats sånger
Koskela, Markku (2012)
Koskela, Markku
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101127249
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101127249
Tiivistelmä
Opinäytetyöni käsittelee ruotsalaista Gunnar de Frumerietä ja hänen laulusar-jaansa Hjärtats sånger.
Opinnäytetyöni aiheeni taustalla on kiinnostukseni Gunnar de Frumerien laulusävellyksiin sekä havaintoni näiden teosten tuntemattomuuteen niin harrastajien kuin myös alan asiantuntijoiden joukossa.
Pyrin työssäni tuomaan esille de Frumerien laulusävellyksiä yhden laulusarjan avulla sekä samalla antamaan ohjeita laulun esittämiseen.
Tavoitteena on saada lukija kiinnostumaan Hjärtats sånger -laulusarjasta sekä sen kautta myös tulkitsemaan ja fraseeraamaan ruotsalaisia lauluja.
Opinnäytetyöni keskeinen aineisto on saatu kirjoista Herbert Connorin Svensk musik ja Göran Bergelundin 33 svenska komponister. Apuna oli myös Frumerien itsensä kirjoittama artikkeli ja hänen ystäviensä muistelmat.
Opinnäytetyöni lopputuloksena pyrin antamaan vastaukset työn tavoitteisiin, miten laulajan kannalta teoksen tekstilliset ja sävellykselliset ongelmakohdat ratkaistaan. My thesis deals with the Swede, Gunnar de Frumerie and his song series Hjärtats sånger.
There is my interest in the song compositions Gunnar de Frumerie in the background of my subject of my dissertation and that of these works of my observation so the enthusiasts as well as among the experts of the field unknown.
I try to bring out de Frumerie song compositions with the help of one song series. At the same time I give instructions for the presenting of the song in my work.
The objective is to make the reader become interested in the Hjärtats sånger song series and also interpret through it and phrase Swedish songs.
The central material of my dissertation has been obtained from the books, the Svensk musik of Herbert Connor and 33 svenska komponister of Göran Bergelund. It also was as help the article written by Frumerie himself and the memoirs of his friends.
As a final result of my thesis, I try to give the answers to the objectives of the work how text and musical problems sections of the work are solved from the point of view of the singer.
Opinnäytetyöni aiheeni taustalla on kiinnostukseni Gunnar de Frumerien laulusävellyksiin sekä havaintoni näiden teosten tuntemattomuuteen niin harrastajien kuin myös alan asiantuntijoiden joukossa.
Pyrin työssäni tuomaan esille de Frumerien laulusävellyksiä yhden laulusarjan avulla sekä samalla antamaan ohjeita laulun esittämiseen.
Tavoitteena on saada lukija kiinnostumaan Hjärtats sånger -laulusarjasta sekä sen kautta myös tulkitsemaan ja fraseeraamaan ruotsalaisia lauluja.
Opinnäytetyöni keskeinen aineisto on saatu kirjoista Herbert Connorin Svensk musik ja Göran Bergelundin 33 svenska komponister. Apuna oli myös Frumerien itsensä kirjoittama artikkeli ja hänen ystäviensä muistelmat.
Opinnäytetyöni lopputuloksena pyrin antamaan vastaukset työn tavoitteisiin, miten laulajan kannalta teoksen tekstilliset ja sävellykselliset ongelmakohdat ratkaistaan.
There is my interest in the song compositions Gunnar de Frumerie in the background of my subject of my dissertation and that of these works of my observation so the enthusiasts as well as among the experts of the field unknown.
I try to bring out de Frumerie song compositions with the help of one song series. At the same time I give instructions for the presenting of the song in my work.
The objective is to make the reader become interested in the Hjärtats sånger song series and also interpret through it and phrase Swedish songs.
The central material of my dissertation has been obtained from the books, the Svensk musik of Herbert Connor and 33 svenska komponister of Göran Bergelund. It also was as help the article written by Frumerie himself and the memoirs of his friends.
As a final result of my thesis, I try to give the answers to the objectives of the work how text and musical problems sections of the work are solved from the point of view of the singer.