Ylivieskan 4H-yhdistys ry:n laskiaistapahtuman suunnittelu, markkinointi sekä toteutus
Oksanen, Päivi (2014)
Oksanen, Päivi
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014092914311
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014092914311
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Ylivieskan 4H-yhdistys ry. Ylivieskan 4H-yhdistys kuuluu Suomen 4H-järjestöön, joka on Suomen suurin nuorisojärjestö. 4H-järjestö on voittoa tavoittelematon järjestö, joka tarjoaa monipuolista toimintaa lapsille ja nuorille. Järjestön tarjoaman toiminnan tarkoituksena on, että lapset ja nuoret kasvavat kohti vastuullista ja yritteliästä aikuisuutta.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli järjestää toimeksiantajalle tapahtuma, jonka tavoitteena oli tuoda Ylivieskan 4H-yhdistykselle lisää näkyvyyttä sekä tuloja, jotka käytetään lapsi- ja nuorisotyön hyväksi. Suunnittelin ja toteutin 4H-yhdistykselle koko perheen laskiaistapahtuman, joka järjestettiin Ylivieskassa 1. maaliskuuta 2014.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita eli käydään läpi tapahtumaprosessin eri vaiheet aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinointiin. Lisäksi perehdytään tapahtuman markkinointiin sekä tapahtuman markkinointiviestinnän eri keinoihin. Lisäksi käydään läpi onnistuneen tapahtuman edellytykset sekä operatiivisten että strategisten kysymysten näkökulmista.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli järjestää toimeksiantajalle tapahtuma, jonka tavoitteena oli tuoda Ylivieskan 4H-yhdistykselle lisää näkyvyyttä sekä tuloja, jotka käytetään lapsi- ja nuorisotyön hyväksi. Suunnittelin ja toteutin 4H-yhdistykselle koko perheen laskiaistapahtuman, joka järjestettiin Ylivieskassa 1. maaliskuuta 2014.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään tapahtuman järjestämiseen liittyviä asioita eli käydään läpi tapahtumaprosessin eri vaiheet aina suunnitteluvaiheesta toteutukseen sekä jälkimarkkinointiin. Lisäksi perehdytään tapahtuman markkinointiin sekä tapahtuman markkinointiviestinnän eri keinoihin. Lisäksi käydään läpi onnistuneen tapahtuman edellytykset sekä operatiivisten että strategisten kysymysten näkökulmista.