Promoting Pintamestarit as an Eco-friendly Company
Pandit, Kiran (2012)
Pandit, Kiran
2012
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100927055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023100927055
Tiivistelmä
The purpose of the thesis was to find out and promote Pintamestarit as an eco-friendly company. Today there is real demand for eco-friendly products and services. It shows that the company is innovative, responsible and environmentally friendly. The main aim of the research is how to be an environmentally friendly company; how to promote your environmental efforts to the customers? In addition, this research was aimed to find out; what are the benefits of using eco-friendly products and services and how can companies green their marketing mix.
The ultimate purpose of the thesis was to find out how sustainable business can create value for the customer and environment. Using green products like climate cooler catalyst as environmentally friendly products, how it can create good value and good quality to the client as well as raising awareness to the customer about green products and services.
The theoretical part of the thesis was focused on the reasons to go green, green marketing and strategy as well as the promotion tool as a part of marketing mix. The research part of the thesis was executed as a qualitative research which is about exploring issues, understanding phenomena and answering questions. To get a wider picture about eco-friendly business the author inter-viewed not only the client company as a case company but also their reliable supplier which is an extreme green company and the potential customers of the client company.
This thesis will serve as a guideline to the client company to decide how to do green business and how to craft a holistic management plan. Also, what kind of environmental certificates and labeling are needed, while doing promotion campaign to generate customers’ interest. Today's business is done by thinking green and environmentally friendly. Thus, operating a green business is good for environment and business because preserving resources and cutting down on waste saves money. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kuinka markkinoida Pintamestareita ympäristöystävällisenä yrityksenä. Nykyään on olemassa todellista kysyntää ympäristöystävällisille tuotteille ja palveluille. Tällaisten palveluiden tarjoaminen osoittaa, että yritys on innovatiivinen, vastuullinen ja ympäristöystävällinen. Tutkimuksen päätavoitteena on selvittää, miten olla ympäristöystävällinen yritys ja miten mainostaa ympäristöystävällisyyttä asiakkaille? Lisäksi tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä etuja yritys saa käyttämällä ympäristöystävällisiä tuotteita ja palveluja, sekä miten yritykset voivat tehdä markkinoinnistaan “vihreämpää”.
Työn perimmäinen tarkoitus on selvittää, miten ekologisesti kestävä liiketoiminta voi luoda arvoa asiakkaalle ja ympäristölle. Käyttämällä vaihtoehtoisia tuotteita kuten Climate Cooler Catalystia voidaan luoda asiakkaalle hyvää laatua sekä vastinetta rahalle ja kasvattaa asiakkaan tietoisuutta ympäristöystävällisistä tuotteista ja palveluista.
Tutkimuksen teoreettinen osuus keskittyy syihin; miksi mennä vihreäksi? Miksi markkinoida ympäristöystävällisillä tuotteilla? Miten hyötyä siitä? Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka tarkoituksena on selvittää asioita, ymmärtää ilmiöitä ja vastata kysymyksiin. Saadakseen laajemman kuvan ympäristöystävällisestä liiketoiminnasta tutkimukseen haastateltiin asiakasyrityksen lisäksi myös heidän tavarantoimittajaansa, joka on äärimmäisen vihreä yritys, sekä asiakasyrityksen potentiaalisia asiakkaita.
Tämä työ toimii ohjeena asiakasyritykselle siitä kuinka harjoittaa vihreää liiketoimintaa ja kuinka luoda kokonaisvaltainen toimintasuunnitelma. Millaisia ympäristötodistuksia ja -tunnuksia tarvitaan, kun luodaan mainoskampanjaa herättämään asiakkaiden kiinnostusta ympäristöystävällisyyteen. Nykypäivän liiketoiminta tapahtuu ajattelemalla ympäristöystävällisesti ja olemalla ympäristöystävällisiä. Vihreä liiketoiminta on hyväksi ympäristölle ja yritykselle, koska se säästää luonnonvaroja ja vähentää syntyvien jätteiden määrää samalla säästäen rahaa.
The ultimate purpose of the thesis was to find out how sustainable business can create value for the customer and environment. Using green products like climate cooler catalyst as environmentally friendly products, how it can create good value and good quality to the client as well as raising awareness to the customer about green products and services.
The theoretical part of the thesis was focused on the reasons to go green, green marketing and strategy as well as the promotion tool as a part of marketing mix. The research part of the thesis was executed as a qualitative research which is about exploring issues, understanding phenomena and answering questions. To get a wider picture about eco-friendly business the author inter-viewed not only the client company as a case company but also their reliable supplier which is an extreme green company and the potential customers of the client company.
This thesis will serve as a guideline to the client company to decide how to do green business and how to craft a holistic management plan. Also, what kind of environmental certificates and labeling are needed, while doing promotion campaign to generate customers’ interest. Today's business is done by thinking green and environmentally friendly. Thus, operating a green business is good for environment and business because preserving resources and cutting down on waste saves money.
Työn perimmäinen tarkoitus on selvittää, miten ekologisesti kestävä liiketoiminta voi luoda arvoa asiakkaalle ja ympäristölle. Käyttämällä vaihtoehtoisia tuotteita kuten Climate Cooler Catalystia voidaan luoda asiakkaalle hyvää laatua sekä vastinetta rahalle ja kasvattaa asiakkaan tietoisuutta ympäristöystävällisistä tuotteista ja palveluista.
Tutkimuksen teoreettinen osuus keskittyy syihin; miksi mennä vihreäksi? Miksi markkinoida ympäristöystävällisillä tuotteilla? Miten hyötyä siitä? Opinnäytetyön tutkimusosio toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka tarkoituksena on selvittää asioita, ymmärtää ilmiöitä ja vastata kysymyksiin. Saadakseen laajemman kuvan ympäristöystävällisestä liiketoiminnasta tutkimukseen haastateltiin asiakasyrityksen lisäksi myös heidän tavarantoimittajaansa, joka on äärimmäisen vihreä yritys, sekä asiakasyrityksen potentiaalisia asiakkaita.
Tämä työ toimii ohjeena asiakasyritykselle siitä kuinka harjoittaa vihreää liiketoimintaa ja kuinka luoda kokonaisvaltainen toimintasuunnitelma. Millaisia ympäristötodistuksia ja -tunnuksia tarvitaan, kun luodaan mainoskampanjaa herättämään asiakkaiden kiinnostusta ympäristöystävällisyyteen. Nykypäivän liiketoiminta tapahtuu ajattelemalla ympäristöystävällisesti ja olemalla ympäristöystävällisiä. Vihreä liiketoiminta on hyväksi ympäristölle ja yritykselle, koska se säästää luonnonvaroja ja vähentää syntyvien jätteiden määrää samalla säästäen rahaa.